هدف از انجام این تحقیق، بررسی عوامل موثر در قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان بود. تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث نحوه گردآوری دادهها تحقیقی توصیفی- تحلیلی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مسئولین ورزش استان(618 :N) که نمونهها از بین شهرس چکیده کامل
هدف از انجام این تحقیق، بررسی عوامل موثر در قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان بود. تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث نحوه گردآوری دادهها تحقیقی توصیفی- تحلیلی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مسئولین ورزش استان(618 :N) که نمونهها از بین شهرستانهای استان به روش تصادفی طبقهای انتخاب شدند(227:n). ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامهای مشتمل بر 35 گویه تنظیم شد که روایی آن توسط اساتید و متخصصان حوزه تربیتبدنی و علوم ورزشی و پایایی آن توسط آلفا کرونباخ(92/0) در جامعه هدف به دست آمد. نتایج آزمون تی همبسته نشان داد که میزان تاثیر اهداف باشگاه، عوامل رقابتی، عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی در قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان بیشازحد متوسط است. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که اهمیت و اولویتبندی عوامل موثر بر قیمتگذاری خدمات ورزشی در باشگاههای ورزشی استان گلستان به ترتیب اهداف باشگاه، عوامل اقتصادی، عوامل رقابتی، عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی بود. در نتیجه برای تعیین قیمت اثربخش در بخش خدمات با توجه به ویژگیهای خاص خدمات که نمایانگر پیچیدگی قیمتگذاری در این بخش است باید از مجموعه عوامل بهطور موثر استفاده کرد.
پرونده مقاله
اخلاقیات کار، یکی از جنبه های مهم فرهنگ سازمان است و به سمتی پیش می رود که بخشی از استراتژی یک سازمان گردد. در این تحقیق توصیفی – همبستگی که به شکل میدانی اجرا شد ، هدف بررسی رابطه اخلاق کاری با شادکامی با نقش میانجی دلبستگی شغلی در در مدیران مراکز پیش دبستانی مشه چکیده کامل
اخلاقیات کار، یکی از جنبه های مهم فرهنگ سازمان است و به سمتی پیش می رود که بخشی از استراتژی یک سازمان گردد. در این تحقیق توصیفی – همبستگی که به شکل میدانی اجرا شد ، هدف بررسی رابطه اخلاق کاری با شادکامی با نقش میانجی دلبستگی شغلی در در مدیران مراکز پیش دبستانی مشهد می باشد .بدین منظور از تعداد 176 نفر مدیر با توجه به جدول مورگان تعداد 118نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و به پرسشنامه های استاندارد شادکامی آکسفورد، اخلاق کاری گریگوریو دلبستگی شغلی کانونگو پاسخ دادند . داده های آماری تحقیق که با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، و با استفاده از معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نشان از وجود رابطه مثبت قوی و معنی دار بین اخلاق کاری و مولفه های آن با شادکامی و دلبستگی شغلی داشت. همچنین بین دو متغیرشادکامی و مولفه های آن با دلبستگی شغلی رابطه ای مثبت قوی و معنی دار مشاهده گردید . تجزیه و تحلیل یافته های آماری تحقیق در این ارتباط نشان داد که دلبستگی شغلی نمی تواند نقش میانجی را در رابطه اخلاق کاری با شادکامی داشته باشد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه وارائه الگوی مطلوب می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوه چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه وارائه الگوی مطلوب می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی، جامعه آماری پژوهش، اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه ورزش مدارس و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری بودند که این افراد، به صورت هدفمند برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند(13 مصاحبه با 13 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). ودر بخش دوم (کمی)بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه(22 گویه و در قالب سه مقوله راهکار آموزشی، راهکار فردی و راهکار سازمانی) در بین معلمان ورزش استان کرمانشاه توزیع گردید. از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها (طبیعی و یا غیر طبیعی بودن) استفاده و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS نسخه 24، Smart PLS نسخه 2.0 و نرم افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. با توجه به مقادیر T-Value (بیشتر از 58/2)، مشخص گردید که در سطح 99/0 ، هر یک از راهکارهای فردی، آموزشی و سازمانی از راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. همچنین مشخص گردید که به ترتیب راهکارهای آموزشی، فردی و سازمانی از راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی بهتجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان به تعداد 121 نفر بود که کل جامعه بهعنوان نمونه آماری چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، مطالعه اثر رهبری اخلاقی بر گشودگی بهتجربه و رفتارهای نوآورانه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان بود. تحقیق حاضر، توصیفی– پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان بخش ورزش شهرداری گرگان به تعداد 121 نفر بود که کل جامعه بهعنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب گردید. برای جمعآوری دادههای تحقیق، از پرسشنامههای رهبری اخلاقی براون و همکاران (2005)، گشودگی بهتجربه ساتو و همکاران (2008) و رفتارهای نوآورانه ژو و جرج (2009) استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامهها در مطالعه مقدماتی بهترتیب 78/0، 84/0 و 87/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق، مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار پیالاس استفاده شد. نتایج نشان داد رهبری اخلاقی اثر مثبت و معنیداری بر گشودگی بهتجربه کارکنان دارد. همچنین اثر رهبری اخلاقی بر رفتارهای نوآورانه کارکنان مثبت و معنیدار بود. اثر مثبت و معنیدار گشودگی بهتجربه بر رفتارهای نوآورانه کارکنان تأیید گردید. در نهایت نتایج پژوهش نشان داد اثر رهبری اخلاقی بر رفتارهای نوآورانه کارکنان با نقش میانجی گشودگی به تجربه معنیداری نمیباشد. با توجه بهنتایج پژوهش میتوان چنین نتیجهگیری کرد که استفاده مدیران از شیوه رهبری اخلاقی میتواند موجب توسعه رفتارهای مثبتی مانند گشودگی بهتجربه و نوآوری در کارکنان گردد.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش رتبه بندی عوامل شکل گیری رؤیاپردازی مطلوب مدیران سازمان های ورزشی با استفاده از رویکرد ترکیبی دیمتل و تحلیل شبکه ای می باشد. روش پژوهش حاضر آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعة آماری شامل نخبگان در حوزة پژوهش بودند که بدین منظور تعداد 13 نفر بر حسب روش نمونه گ چکیده کامل
هدف از این پژوهش رتبه بندی عوامل شکل گیری رؤیاپردازی مطلوب مدیران سازمان های ورزشی با استفاده از رویکرد ترکیبی دیمتل و تحلیل شبکه ای می باشد. روش پژوهش حاضر آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعة آماری شامل نخبگان در حوزة پژوهش بودند که بدین منظور تعداد 13 نفر بر حسب روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه مشخص گردیدند. این افراد در بخش های کیفی و کمی مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری شامل پرسشنامة محقق ساخته و مصاحبة نیمه ساختاریافته بود. روایی پرسشنامه با توجه به نظر خبرگان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش محاسبةآلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت (83/0= α). در قسمت تجزیه و تحلیل کمی پژوهش، از روش دیمتل و همچنین روش تحلیل شبکه ای استفاده شد. کلیة فرآیند تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در نرم افزار سوپردسیژن انجام شد. نتایج نشان داد که هشت عامل شامل هدف گذاری مناسب، قدرت تجسم، کنترل احساسات، شناخت محیط، تسلط بر قوانین، ارزش ها و استانداردها، عملیاتی نمودن اهداف، شناخت فرصت های جدید و توان مدیریتی شناسایی گردید. نتایج همچنین نشان داد که عامل تسلط بر قوانین، ارز ها و استانداردها با وزن 237/0 مهم ترین عامل شکل گیری رؤیاپردازی مطلوب مدیران سازمان های ورزشی مشخص گردید.
پرونده مقاله
هدف از پزوهش حاضر، طراحی الگوی ساختاری روابط بین هوش معنوی و هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان چکیده کامل
هدف از پزوهش حاضر، طراحی الگوی ساختاری روابط بین هوش معنوی و هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه به تعداد 140 نفر می باشند که به دلیل محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه به صورت تمام شمار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه هوش هیجانی ویزینگر(1998)،پرسشنامه هوش معنوی آمرام(2008) و پرسشنامه عملکرد شغلی 15 پاترسون(1970) می باشد. در این پژوهش رواییصوری و محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت. و بهمنظور تعیین پایایی پرسشنامه ها ، سازگاری درونی آن با کمک نرمافزار Smart-Pls ضریب آلفای کرونباخ برای عوامل مختلف پرسشنامه به ترتیب 81/0 ، 84/. ، 80/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار Smart-Pls استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد با توجه به ضریب مسیر 70/0 و مقدار T 643/31 ، هوش هیجانی و هوش معنوی رابطه مثبت و معناداری با هم دارد. همچنین با توجه به ضریب مسیر 78/0 و مقدار T 084/41، این نتیجه حاصل شد که هوش معنوی و عملکرد شغلی نیز رابطه مثبت و معناداری با هم دارند، از سوی دیگر نتایج بررسی ها نشان داد که هوش هیجانی با توجه به ضریب مسیر 70/0 به صورت غیر مستقیم بر عملکرد شغلی تاثیر دارد.
پرونده مقاله