بررسی شاخص های عملکرد در شرکت های دانش بنیان براساس مدل منشور عملکرد (مورد مطالعه: شرکت های دانش بنیان استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی)
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریت
1 - استادیار مدیریت دولتی، پیام نور بیرجند
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور بیرجند
کلید واژه: رضایت ذی نفعان کلیدی, توانمندی ها, کمک های ذی نفعان کلیدی, مدل منشور عملکرد,
چکیده مقاله :
هدف اصلی این تحقیق بررسی عملکرد شرکتهای دانش بنیان استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی بر اساس مدل منشور عملکرد میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، از نوع پیمایشی است. روش گردآوری داده ها در این تحقیق، میدانی و ابزار گردآوری داده ها جهت اندازهگیری عملکرد بوسیله پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل نظری منشور عملکرد نیلی و همکاران (2014) که شامل 5 مولفه است استفاده شده است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی در سال 1397 می باشد. نمونه آماری بر اساس فرمول تعداد شاخص ها در معادلات ساختاری همچنین براساس برنامه نویسی در نرم افزار (R) و با توجه به حداقل 80 درصد توان آزمون و میزان (RMESEA)، تعیین گردید که 140نفر بوده است. نتایج حاصل از تحلیل تحلیل عاملی تاییدی (CFA ) نشان داده است که پنج مؤلفه منشور عملکرد در شرکتهای دانش بنیان (از قبیل: رضایت ذی نفعان کلیدی، استراتژی های ذی نفعان کلیدی، فرآیندهای بحرانی و کلیدی، توانمندی ها، کمک های ذی نفعان کلیدی) همچنین شاخص های آن برای سنجش عملکرد شرکتهای دانش بنیان مناسب هستند
The main purpose of this research is to investigate the performance of Knowledge Based Companies in Southern, Northern, and Razavi Khorasan provinces based on the performance prism model. The present research is purposeful, applied and field survey type. Data gathering tool in this research, were used a researcher-made questionnaire based on the theoretical model of the performance prism of Nilly et al. (2014) consisting of 5 components. The statistical population of this study included all employees of the knowledge based companies is located in Science and Technology Park of South, North and Razavi Khorasan provinces in 2019. The statistical sample was determined based on the formula of the number of indices in the structural equations also basis of programming in software (R) and with at least 80% of the test power and the amount (RMESEA), which were 140 person. The results of the CFA analysis have shown that the five components of the performance prism in knowledge-based companies (such as key stakeholders satisfaction, key stakeholders strategies, critical processes and key processes, capabilities, assistance Key stakeholders) as well as its indicators to measure the performance of knowledge-based firms are suitable
_||_