بررسی تاثیر برنامهریزی و استراتژی فروش بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان
محورهای موضوعی : بازاریابیمینا سرشار 1 , مجید فتاحی 2 , نیلوفر ایمان خان 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
2 - استادیار،گروه مدیریت، واحد ساری،دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران.
کلید واژه: دانش بنیان, عملکرد شرکت, برنامهریزی, استراتژی فروش,
چکیده مقاله :
امروزه شرکتهای فناوریمحور یکی از منابع اصلی خلق ثروت و رقابتپذیری به حساب میآیند، با توجه به این موضوع که توانایی ارائه محصولات فناورانه و نوآورانه عامل موفقیت شرکتها در محیط به شدت پویا میباشد، صاحبنظران دانش بازاریابی در کسبوکارهای دانش بنیان را به عنوان مبنا و اساس مزیت رقابتی پایدار مطرح کردهاند. از این رو، هدف اصلی این مقاله تاثیر برنامهریزی و استراتژی فروش بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان است. این مطالعه یک مقاله مروری است که با استفاده از کلیدواژههای Planning, sales strategy, performance of knowledge-based company به مرور متون قابل دسترسی پرداخته است. در جستجو عمدتاً از NoorMags,SID,Google Scholar استفاده شده است. برای جمعآوری اطلاعات زمینه از جستجوی آزاد در موتور جستجوی Google بهره گرفته شده است. یک برنامه استراتژی فروش قوی میتواند پایههای تاسیس یک سازمان فروش منسجم و موفق ایجاد کند. این پژوهش نشان داد که استراتژی فروش و برنامه ریزی رابطه مستقیمی در عملکرد شرکت دانش بنیان دارد. پیشنهاد می گردد، مدیران شرکت، با استراتژی فروش برنامهای برای دستیابی به هدف فروش و فعالیتهای فروش را گسترش دهند. همچنین استراتژی فروش پیروزی کسبوکار در رقابت، حفظ و افزایش مشتریان را برای آن کسبوکار افزایش می دهد.
Today, technology-oriented companies are considered one of the main sources of wealth creation and competitiveness, considering the fact that the ability to provide technological and innovative products is the reason for the success of companies in a highly dynamic environment, experts consider marketing knowledge in knowledge-based businesses as the basis. They have proposed a sustainable competitive advantage. Therefore, the main goal of this article is the effect of planning and sales strategy on the performance of knowledge-based companies. This study is a review article that reviewed accessible texts using the keywords Planning, sales strategy, performance of knowledge-based company. NoorMags, SID, Google Scholar were mainly used in the search. Free search in Google search engine was used to collect background information. A strong sales strategy plan can lay the foundation for a cohesive and successful sales organization. This research showed that sales strategy and planning have a direct relationship in the performance of a knowledge-based company. It is suggested that the managers of the company develop a plan to achieve the sales goal and sales activities with the sales strategy. Also, sales strategy increases business victory in competition, retention and increase of customers for that business.
_||_