بررسی تاثیرآموزش الکترونیکی برعملکردهنرجویان هنرستانهای فنی وحرفهای دخترانه شهر تهران
محورهای موضوعی : علوم تربیتیاسماعیل کاوسی 1 , حدیث صانعی یارند 2
1 - دانشیار رشته مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
کلید واژه: عملکرد, آموزش الکترونیکی, هنرجویان, هنرستانهای فنی وحرفهای دخترانه شهر تهران,
چکیده مقاله :
بروز تحولات گسترده در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، باعث شده است تا نظامهای آموزشی نیز در روشهای آموزشی خود تجدید نظر نمایند. از مهمترین تحولات نظام آموزشی میتوان هوشمند سازی مدارس را یاد کرد. چرا که هوشمند سازی مدارس بعنوان چشم اندازی به سوی تحقق آرمانهای آموزشی است که در آن فراگیران، مدرسه را به مثابه یک محیط اجتماعی و تعاملی درک مینمایند که به تبادل اطلاعات و یافتههای خویش میپردارند. این تحقیق با هدف شناخت رابطه آموزش الکترونیکی برعملکردهنرجویان هنرستانهای فنی وحرفهای دخترانه شهر تهران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نوع میدانی و کتابخانهای بوده و از نظر شیوه اجرا از نوع همبستگی و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار میگیرد. جامعۀ آماری در این پژوهش کلیۀ هنرجویان و مربیان هنرستانهای فنی وحرفهای دخترانه شهر تهران میباشند که در مجموع 200 نفر از هنرجویان و 200 نفر از مربیان مورد بررسی قرار گرفتهاند. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان و روشهای آماری مرتبط مورد سنجش قرار گرفته و تایید شدند . در مرحله ی بعد توصیف دادهها در دو بخش متغیرهای زمینهای و متغیرهای اصلی با استفاده از شاخصهای فراوانی مطلق، فراوانی نسبی، میانگین، انحراف معیار و واریانس در قالب جداول ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی از آزمونهای همبستگی و رگرسیون چند متغیره و آزمون فیشر استفاده شده است. با توجه به یافتههای تحقیق بین آموزش الکترونیکی وعملکردهنرجویان هنرستانهای فنی وحرفهای دخترانه شهر تهران رابطه وجود دارد.
Occurrence of extensive developments in the field of ICT, has led to educational systems in their teaching methods to appeal. The most important developments of the educational system of schools had to be smart. Because the school building as an intelligent perspective is the realization of educational idealAlpha Where learners, the school as a social and interactive environment to exchange information and understand that their findings this study,Conducted in order to Assessing the Impact Of Electronic Instruction On Performance Of Students In Tehrans Technical & Profesitional Schools Of Girls. The method conducted in this study is field research and library literature one. In terms of the way of conducting, it will be correlational research and in terms of the research purpose, it will be among applied researches According to a sample formula should be 384. Therefore, 200 questionnaires were distributed among Teachers and 200 questionnaires were distributed among Students In Tehrans Technical & Profesitional Schools Of GirlsIn Next Phase, the researcher has analyzed and interpreted the data gathered. Both descriptive and inferential statistics have been used to analyze the data of this study. Description of data has been presented in table representing different indices such as absolute and relative frequency, mean, standard deviation and variance in background and main variables. Correlational tests, multiple regression and F-test were used to get into the proper conclusion and test hypotheses. The results of the statistical analysis suggest that there is a positive correlation between Electronic Instruction On Performance Of Students In Tehrans Technical & Profesitional Schools Of Girls