شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای اصلی حفظ و توسعة روابط با مشتریان تجاری بهشمار میرود..در این راستا،هدف تحقیق حاضر طراحی و تبیین الگوی مدل بازاریابی خدمات بانکی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بوده است.روش تحقیق از نوع کاربردی و اکتشافی است.جامعه آماری مورد نظر را در بخش ک چکیده کامل
شبکه های اجتماعی یکی از کانالهای اصلی حفظ و توسعة روابط با مشتریان تجاری بهشمار میرود..در این راستا،هدف تحقیق حاضر طراحی و تبیین الگوی مدل بازاریابی خدمات بانکی مبتنی بر شبکه های اجتماعی بوده است.روش تحقیق از نوع کاربردی و اکتشافی است.جامعه آماری مورد نظر را در بخش کیفی خبرگان آشنا به موضوع پژوهش (مدیران عملیاتی در حوزه های بازاریابی و شبکه های اجتماعی بانک شهر ) تشکیل دادند که با روش غیر تصادفی و هدفمند تا اشباع نظری پرسشنامه 25 مصاحبه صورت پذیرفت.جامعه اماری بخش کمی شامل کلیه مشتربان بانک شهر در استان تهران بود ند که با توجه به نامحدود بودن جامعه 384 نفر با جدول مورگان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. روایی پرسشنامه با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ بررسی شد. در این پژوهش، روش تحلیل داده های کیفی تحلیل محتوا و تحلیل داده های کمی روش معادلات ساختاری است و از نرم افزار pls استفاده شد.نتایج نشان داد که ابعاد مدل شامل خلق ارزش برای مشتری ، محتوای بازایابی شبکه های اجتماعی،فعالیتهای بازاریابی اجتماعی،توجه به ذینفعان و نوع شبکه های اجتماعی است و از برازش مناسبی برخودار می باشد.
پرونده مقاله
با توجه به پیشرفتهایدانش فنآوری اطلاعاتوارتباطات، مفهوم مدیریت روابط با مشتری رواج بیشتری در کسب و کار پیدا کردهکههدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است. این مفهوم با تعبیر سادهای بیان میکند که مشتریان مختلف خواهان محصولات مختلفی بوده و لذا بهجای بازاریابی انب چکیده کامل
با توجه به پیشرفتهایدانش فنآوری اطلاعاتوارتباطات، مفهوم مدیریت روابط با مشتری رواج بیشتری در کسب و کار پیدا کردهکههدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است. این مفهوم با تعبیر سادهای بیان میکند که مشتریان مختلف خواهان محصولات مختلفی بوده و لذا بهجای بازاریابی انبوهمیبایست برای هر مشتری ارتباط مجزایی برقرار نمود. هدف اصلی این پژوهش،ارائه چهار چوبومدلی برایارزیابی سیستم مدیریتروابط با مشتری به منظور مدیریت موثر روابط با مشتریان میباشد، چرا کههرمفهوم سازمانی که مورد سنجش قرار نگیرد ، نمیتواند به درستی مدیریت شود. روش پژوهش حاضر به لحاظ راهبرد، یک پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی؛ مدل تدوین ابزاراست. جامعة آماری اولیه و ثانویه شامل مدیران و کارشناسان شرکتهای پخشدارویی مستقردرتهران بوده که افراد موجوددرهردونمونه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی و احتمالونددردسترس انتخاب شدهاند. نتایج تحقیق حاضر نشانگر آناست که همبستگی معنیداریمیان تمامی ابعاد سازه مدیریت روابط با مشتری وجود دارد.بار عاملی 97/0 مولفه فرهنگ، نشانگر اهمیت فوق العاده مولفه مذکور در موفقیت روابط با مشتری نسبت به سایر مولفه های مدل میباشد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار بر چابکی فرایند طراحی و توسعه محصول جدید در طراحی پلتفرم خودرو با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه حاصل از مبانی نظری و پیشینه تحقیق و در نهایت شناسایی عوامل 20 گانه تاثیرگذار میباشد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان بخش زنجیره فازهای توس چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار بر چابکی فرایند طراحی و توسعه محصول جدید در طراحی پلتفرم خودرو با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه حاصل از مبانی نظری و پیشینه تحقیق و در نهایت شناسایی عوامل 20 گانه تاثیرگذار میباشد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان بخش زنجیره فازهای توسعه محصول شرکت سایپا در جامعه 178 نفری منتخب این فازها بودهاست. مبتنی بر روش تجزیه و تحلیل دادههاباآزمون تی تکنمونهای، نتایج تحقیق بیشترین میانگین رادر عوامل ایدههای خلاق، همکاری تحقیق و توسعه-بازاریابی، تغییرات فنآوری ، بهروزرسانی اطلاعات، پاسخگوئی سریع، تیمهای طراحی، شبکههای نوآوری و... نشان میدهد. نتایج پژوهش حصول راهنمای راهبردهای چابکی حوزه توسعه محصول خودروسازان در راستای جبران انحراف برنامه 1404و تطابق با روندهای جهانی خودرو میباشد.پیشنهادهای پژوهش درحوزههای زیرساختی، ساختاری و راهبردی مانند ایجاد رشته سیاستگذاری خودرو، شناسایی و بومیسازی فنآوری پیشرفته خودرو در راستای تحریم ستیزی، ایجاد مراکز دانشبنیان در خودروسازی ومهندسی همزمان درراستای تمرکز فرآیندی ... سازماندهی شدهاند.
پرونده مقاله
سرمایهگذاران نهادی از انگیزه کافی برای تشویق مدیران به بهبود کیفیت گزارشگری مالی و افشا برخوردارند و رفتار مدیران را نیز مورد نظارت قرار میدهند. هدف از این پژوهش بررسی کیفیت گزارشگری مالی و استراتژی کسب و کار سرمایهگذاران نهادی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بها چکیده کامل
سرمایهگذاران نهادی از انگیزه کافی برای تشویق مدیران به بهبود کیفیت گزارشگری مالی و افشا برخوردارند و رفتار مدیران را نیز مورد نظارت قرار میدهند. هدف از این پژوهش بررسی کیفیت گزارشگری مالی و استراتژی کسب و کار سرمایهگذاران نهادی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. این پژوهش در 135 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران که بر اساس روش حذف سیستماتیک انتخاب شدهاند، انجام شده است. همچنین این پژوهش بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش های مالی شرکت ها در فاصله سال های 1388 الی 1397 انجام شده است. روش مورد استفاده، رگرسیون مبتنی بر داده های تابلویی می باشد. نتایج بررسی مدل رگرسیونی پژوهش نشان داد کیفیت گزارشگری مالی بر رابطه سرمایهگذاران نهادی کوتاه مدت و استراتژی کسب و کار تاثیر معنادار و مثبت دارد. اما سهامداران نهادی کوتاه مدت، سرمایه گذاران موقتی هستند که نسبت به بهبود کیفیت گزارشگری مالی و افشا بیشتر به تعیین قیمت سهام به سود جاری توجه دارند
پرونده مقاله
این تحقیق به منظور شناسایی عوامل موثر بر پیادهسازی مدیریت استعداد کارآفرینانه در شهرداریها و از نوع اکتشافی انجام گردید. برای این امر ضمن مرور ادبیات و پیشینه تحقیق با 45 نفر از خبرگان مصاحبه شد. عوامل تاثیرگذار در قالب 11 مولفه مهارتهای ادراکی، تصمیمگیری، هوش اجتم چکیده کامل
این تحقیق به منظور شناسایی عوامل موثر بر پیادهسازی مدیریت استعداد کارآفرینانه در شهرداریها و از نوع اکتشافی انجام گردید. برای این امر ضمن مرور ادبیات و پیشینه تحقیق با 45 نفر از خبرگان مصاحبه شد. عوامل تاثیرگذار در قالب 11 مولفه مهارتهای ادراکی، تصمیمگیری، هوش اجتماعی، رهبری تغییر، نتیجهگرایی (مدیریت عملکرد)، مدیریت افراد، پایداری و پاسخگویی، پایبندی به اصول اخلاقی، پیچیدگی، رسمیت و تمرکز و 57 شاخص متناسب با این مولفهها شناسایی گردیدند. پایایی و روایی پرسشنامهها، از روشهای آلفایکرونباخ، AVE،CR و CVR تایید شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی، استنباطی و نرمافزارهای SPSS و AMOS استفاده گردید. سپس بهروش دلفی فازی طی دومرحله و تحلیل پاسخ خبرگان بهشیوه تمامشمار، شاخصهای اقتدار سازمانی، تحول سازمانی، کار تیمی، مدیریت مافوق و تعلق سازمانی بهدلیل مخالفت اکثریت خبرگان حذف شدند. شاخصهای تاییدشده میتواند در برنامههای مبتنی بر فنآوری در کانونهای ارزیابی استعدادها مورد توجه و استفاده واقع گردد.
پرونده مقاله
هدف مطالعه حاضر بررسی آثار آزادسازی تعرفه برق بر ارزش افزوده و رشد بخشهای مختلف اقتصادی کشور بر اساس طراحی یک الگوی تعادل عمومی قابل محاسبه برای ایران و بکارگیری ماتریس حسابداری اجتماعی سال 1390 بود. لایحه هدفمندسازی یارانهها بهعنوان یکی از مهمترین محورهای طرح تحول ا چکیده کامل
هدف مطالعه حاضر بررسی آثار آزادسازی تعرفه برق بر ارزش افزوده و رشد بخشهای مختلف اقتصادی کشور بر اساس طراحی یک الگوی تعادل عمومی قابل محاسبه برای ایران و بکارگیری ماتریس حسابداری اجتماعی سال 1390 بود. لایحه هدفمندسازی یارانهها بهعنوان یکی از مهمترین محورهای طرح تحول اقتصادی از سوی دولت نهم مطرح و قانون آن در سال 1388 ازسوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در این مطالعه سیاست اصلاح یارانه و آزادسازی تعرفه برق در قالب دو سناریو مورد بررسی قرار گرفته است. سناریو اول کاهش 50 درصدی یارانه پرداختی در بخش برق و سناریو دوم حذف کامل یارانه بخش برق بوده است. نتایج بدست آمده از این مطالعه بیانگر این بود که تغییر در تعرفه برق منجر به افزایش رشد ارزش افزودهدر خش های مختلف اقتصادی در هر دو سناریو شده است. در این بین بخشهای نفت و گاز طبیعی، غذایی و تامین برق، آب و گاز بیشترین رشد را در سناریو دوم نسبت به سناریو اول از خود نشان دادهاند و بخشهای ساختمان، چوب و کاغذ، کانی غیرفلزی و سایر صنایع کمترین واکنش را به این آزادسازی تعرفه برق از خود نشان دادهاند.
پرونده مقاله
در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها با تغییرات زیادی مواجه اند به گونه ای که سطوح بالای تغییرات می تواند فعالیت های شرکت و به دنبال آن عملکرد را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد. این پژوهش به بررسی رابطه ی بین قابلیت های سازمانی، مزیت رقابتی و عملکرد مبتنی بر مشتری می پردازد. جهت چکیده کامل
در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها با تغییرات زیادی مواجه اند به گونه ای که سطوح بالای تغییرات می تواند فعالیت های شرکت و به دنبال آن عملکرد را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد. این پژوهش به بررسی رابطه ی بین قابلیت های سازمانی، مزیت رقابتی و عملکرد مبتنی بر مشتری می پردازد. جهت جمع آوری داده ها تعداد 180 پرسشنامه بین مدیران شرکت های مواد غذایی مشهد به صورت تصادفی توزیع گردید که از این تعداد 155 پرسشنامه جهت تحلیل مناسب تشخیص داده شد. در این پژوهش جهت تعیین رابطه ی بین متغیرهای تحقیق از آزمون نرمال بودن، همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر استفاده گردید. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین قابلیت های سازمانی و مزیت رقابتی رابطه ی معناداری وجود دارد، همچنین یافته های تحقیق مبین رابطه ی بین مولفه های مزیت رقابتی و عملکرد مبتنی بر مشتری می باشد. نتایج پژوهش حاکی از این است که قابلیت های سازمانی می توانند بعنوان منبع مزیت رقابتی در صنعت مواد غذایی محسوب شود و موجب ارتقا عملکرد شرکت گردد .
پرونده مقاله
کارآفرینی به عنوان موتور محرک فعالیتهای اقتصادی بوده که نیازمند تامین مالی است. برای راهاندازی کسبوکار و توسعهی کارآفرینی، کیفیت نهادی (کنترل فساد و اعتماد) و تأمین مالی، همواره به صورت مسئلهای جدی برای کارآفرینان مطرح بودهاست. این مطالعه به بررسی تاثیر تعاملی ک چکیده کامل
کارآفرینی به عنوان موتور محرک فعالیتهای اقتصادی بوده که نیازمند تامین مالی است. برای راهاندازی کسبوکار و توسعهی کارآفرینی، کیفیت نهادی (کنترل فساد و اعتماد) و تأمین مالی، همواره به صورت مسئلهای جدی برای کارآفرینان مطرح بودهاست. این مطالعه به بررسی تاثیر تعاملی کنترل فساد و تامین مالی و همچنین تاثیر تعاملی اعتماد و تامین مالی بر توسعه کارآفرینی در کشورهای منتخب منا (الجزایر، ایران، اردن، مراکش، عمان، قطر، عربستانسعودی، تونس، ترکیه و عراق) طی دوره (2019- 2005)، پرداختهاست. روش پژوهش، توصیفی است و داده ها از موسسه دیدهبان جهانی کارآفرینی، بانک اطلاعات جهانی و یونسکو اخذ شدهاست و برای برآورد مدلها از رویکرد داده های پانل استفاده شدهاست. آزمونهای تشخیص وابستگی مقطعی، ناهمسانی واریانس و همچنین آزمون F لیمر و هاسمن برای انتخاب بین روشهای حداقل مربعات، با روش اثرات ثابت و یا اثرات تصادفی انجامگرفت و مدل با روش اثرات ثابت تایید شد. نتایج تحقیق نشانمیدهد که کیفیت نهادی و منابع تامین اعتبار بر توسعهی کارآفرینی تاثیر مثبت و معنیدار داشتهاست. بنابراین تدوین اصلاح کیفیت نهادی میتواند بر توسعه کارآفرینی تاثیرگذار باشد.
پرونده مقاله
نگرانی های اجتماعی ، خواسته مشتریان و فشار مقررات دولتی باعث نگرش سازمانها به مسائل زیست محیطی شده و نگاه سبز به مسائل مدیریتی هم بدین منظور است. مدیریت سبز منابع انسانی و زنجیره تامین از موضوعات مهم مدیریتی هستند . سبز کردن کل سازمان برنامه ای برای سازمان است و موفقیت چکیده کامل
نگرانی های اجتماعی ، خواسته مشتریان و فشار مقررات دولتی باعث نگرش سازمانها به مسائل زیست محیطی شده و نگاه سبز به مسائل مدیریتی هم بدین منظور است. مدیریت سبز منابع انسانی و زنجیره تامین از موضوعات مهم مدیریتی هستند . سبز کردن کل سازمان برنامه ای برای سازمان است و موفقیت برنامه های سازمانی نیازمند تعهد مدیریت عالی است. از این رو در این پژوهش به دنبال بررسی رابطه ی سبز مدیریت منابع انسانی و زنجیره تامین همراه با بررسی نقش تعدیلگریِ تعهد مدیریت ارشد سازمان هستیم. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی با اهداف کاربردی می باشد و باتوجه به بررسی روابط میان چند متغیر از نوع همبستگی می باشد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری صنایع تولید مبلمان می باشد و حجم نمونه تصادفی 170 می باشد.داده های جمع آوری شده توسط نرم افزارهای SPSS و PLS جهت آزمایش فرضیات ، مورد تحلیل بر اساس مدل سازی ساختاری قرار گرفت. نتایج نشان داد که پنج متغیر مدیریت منابع انسانی سبز شامل توسعه وآموزش ، توانمندسازی ، پاداش ، مدیریت عملکرد و استخدام تاثیر مثبتی بر مدیریت زنجیره تامین سبز دارند و نشان داده شد تعهد مدیران ارشد این تاثیرگذاری را تعدیل می کند
پرونده مقاله
پژوهش حاضر به منظور پیادهسازی عملکرد و توانایی بازاریابی داخل بر پیامدهای سازمانی و شغلی در شرکت تولیدات صنایع توسعه دیجیتال (سهامی خاص)، با هدف شناسایی عوامل محیطی و موثر، نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان میباشد. در این راستا از رویکردهای توصیفی-پیمایشی و مدل ساختاری-تفسی چکیده کامل
پژوهش حاضر به منظور پیادهسازی عملکرد و توانایی بازاریابی داخل بر پیامدهای سازمانی و شغلی در شرکت تولیدات صنایع توسعه دیجیتال (سهامی خاص)، با هدف شناسایی عوامل محیطی و موثر، نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان میباشد. در این راستا از رویکردهای توصیفی-پیمایشی و مدل ساختاری-تفسیری برای تعیین استراتژی مدیریت بازاریابی سازمانی بهره گرفته شده که به سبب آن عوامل پیرامونی درگیر در سازمان شامل عوامل انگیزشی مادی، عوامل انگیزشی غیرمادی، عوامل محیطی، ابزار و تجهیزات متناسب کاری، دانش و تخصص پرسنل و مدیران، پشتیبانی و بهینهسازی، چشمانداز و آیندهنگری سازمانی شناسایی گردیده است. این عوامل به عنوان ورودی مدل ISM در قالب ماتریسهای خود تعاملی ساختاری، دستیابیها تهیه شده و در برآورد نمودار قدرت نفوذ-وابستگی بکار گرفته شده است. نتایج مدلسازی نشان میدهد که عامل انگیزشی مادی (بلاترین سطح و عامل کلیدی) مهمترین تاثیر را در اولویتبندی نسبت به سایر عوامل شناسایی شده را به خود اختصاص داده است.
پرونده مقاله
در این مقاله تحقیق به بررسی اثر رشد شاخص اقتصاد دانش بنیان بر رشد رژیم نهادی و اقتصادی (سهولت کسب و کار) بر کشورهای اسلامی (با استفاده از مدل پانل ور) پرداخته شد بجامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش شامل کشورهای اسلامی و چندمذهبی (بخش کثیری از جمعیت مسلمان هستند) میباشد چکیده کامل
در این مقاله تحقیق به بررسی اثر رشد شاخص اقتصاد دانش بنیان بر رشد رژیم نهادی و اقتصادی (سهولت کسب و کار) بر کشورهای اسلامی (با استفاده از مدل پانل ور) پرداخته شد بجامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش شامل کشورهای اسلامی و چندمذهبی (بخش کثیری از جمعیت مسلمان هستند) میباشد. بر اساس دسترس بودن اطلاعات کشورهای مورد مطالعه شامل؛ آذربایجان، ارودن، ازبکستان، اندونزی، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، تونس، سودان، قرقیزستان، قزاقستان، لبنان، مصر، هند میباشد. قلمرو زمانی تحقیق در بازه 2009 الی 2019 میباشد. برای جمعآوری آمار و اطلاعات کمی مورد نیاز از جداول آماری و بانکهای اطلاعاتی جهانی و صندوق بین المللی پول و از مدل اقتصادی سنجی پانل خودرگرسیونی ساختاری استفاده شده است. با استفاده آزمون فیشر و آزمون هم انباشتگی جوهانسن ایستایی و روابط بلند مدت متغیرها مورد بررسی قرار گرفت نشان داده شد همه متغیرها در سطح صفر و بر اساس نتایج آماره اثر و حداکثر مقدار ویژه پنج رابطه بلند مدّت در سطح 0.95بین متغیرها وجود دارد. در ادامه با استفاده تحلیل شوکها و تجزیه واریانس نشان داده شد که رشد شاخص اقتصاد دانش بنیان بر رشد رژیم نهادی و اقتصادی (سهولت کسب و کار) بر کشورهای اسلامی تأثیر گذار میباشند.
پرونده مقاله
امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه، تبدیل شده است. دسترسی میلیون-ها کاربر به رسانهها باعث شده تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکتهای تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شوند شناخت صحیح این رسانهها باعث میشود تا بازاریا چکیده کامل
امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه، تبدیل شده است. دسترسی میلیون-ها کاربر به رسانهها باعث شده تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکتهای تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شوند شناخت صحیح این رسانهها باعث میشود تا بازاریابان بیش از پیش بتوانند از این ابزارها استفاده مفید و موثر داشته باشند. هدف پژوهش حاضر شناسایی تاثیر رسانههای اجتماعی بر رفتار مصرفکننده ( مورد مطالعه: صنعت پوشاک در ایران) می باشد. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی و روش نمونهگیری در دسترس و از پرسشنامه آنلاین محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری کاربران رسانهها و مصرف کنندگان شهر تهران با حجم نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی با استفاده از نرم افزارSPSS 22 و Smart PLS 2.0 انجام شد. نتایج نشان داد متغییرهای شناسایی شده در قالب مدل دارای اعتبار بوده و مقدار شاخصهای تطبیق برازش قوی است و نشان از کیفیت بالای مدل دارد.
پرونده مقاله
هدف این مقاله تدوین مدل راهبردی جهت رابطه دانشگاه و"صنعت"با هدف جذب دانشجو می باشد.روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی بود.جامعه آماری دربخش کیفی شامل سه 20 نفر ازسه گروه1)خبرگان صنعتی؛بهعنوان نمایندۀ بخش صنعت2)مدیران و کارشناسان وزارت صنعت،بهعنوان نمایندۀ بخش دولتی و سیا چکیده کامل
هدف این مقاله تدوین مدل راهبردی جهت رابطه دانشگاه و"صنعت"با هدف جذب دانشجو می باشد.روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی بود.جامعه آماری دربخش کیفی شامل سه 20 نفر ازسه گروه1)خبرگان صنعتی؛بهعنوان نمایندۀ بخش صنعت2)مدیران و کارشناسان وزارت صنعت،بهعنوان نمایندۀ بخش دولتی و سیاستگذاری3)روسای دانشگاههاو معاونین واحدهای دانشگاهی و اعضای شورای برنامه ریزی دانشگاه های آزاد،اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که دارای تجارب و اطلاعات غنیتری درزمینۀ ارتباط دانشگاه با صنعت هستند.رویکردنمونه گیری،هدفمندو روش نمونه گیری صاحبنظران کلیدی بود.ابزار پژوهش،مصاحبه عمیق نیمه ساخت مندبود.دربخش کیفی و درقسمت اول،استخراج داده ها ومولفه ها باروش کدگذاری وروش داده بنیاد می باشدسپس جهت ساخت مدل پژوهش ازمصاحبه باخبرگان وپرسشنامه استفاده شد.الگوی مستخرج از تجزیه وتحلیل یافته های پژوهش درقالب هفت بعد اصلی، و سی پنج معیارطراحی شدهفت بعد اصلی عبارت اند از: عوامل داخل و درون دانشگاهی عوامل خارج و برون دانشگاهی سیاست گذاری وطراحی مجددارتقاءآکادمیکبسترهای قانونیتحولات اساسینهادینه کردندربخش کمی روش تحقیق توصیفی -پیمایشی بودو جامعه آماری شامل31 نفر شامل اساتید دانشگاه آزاد،روسای دانشگاه آزاد و فعالین حوزه صنعت،مدیریت و مسائل جذب دانشجوکه برای اعتباریابی الگو،با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش صاحبنظران کلیدی،انتخاب شدند ابزار مورد استفاده در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته بر اساس شبکه مضامین بخش کیفی بود.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش، ارائه ی مدلی برای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) می باشد. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و روش گراندد تئوری انجام شده است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده ها، مصاحبه بوده است. نمونه گیری از روش نمونه گیری هدفمند انجام شده است. جامعه پژوهش حاضر، خبرگ چکیده کامل
هدف این پژوهش، ارائه ی مدلی برای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) می باشد. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و روش گراندد تئوری انجام شده است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده ها، مصاحبه بوده است. نمونه گیری از روش نمونه گیری هدفمند انجام شده است. جامعه پژوهش حاضر، خبرگان و اساتید در حوزه مدیریت بازاریابی می باشند. نمونه بررسی شده در این پژوهش 10 نفر از اساتید و خبرگان در حوزه مدیریت بازاریابی می باشند. از کد گذاری به عنوان روش تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده است. تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها، راهبردها و پیامدهای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) را نشان می دهد. استفاده از افراد متخصص، تعیین اهداف، تعیین بودجه تبلیغات، استراتژی های قیمت گذاری از راهبردهای پیش رو در جهت بهبود عملکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی می باشد. همچنین لازم به ذکر است برای پیامدهای IMC می توان به برندینگ، تقویت برند، رضایت مشتریان، تصویر برند اشاره کرد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، نقش اولویت تصمیم گیری و ریسک عملکردی در تاثیر توانمندسازی مصرف کننده بر قصد خرید مجدد مشتریان می باشد.روش تحقیق به لحاظ ماهیت از نوع پیمایشی و از حیث هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان شعب بیمه آسیا در استان مازندران تشکیل داده اند.حجم نمو چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، نقش اولویت تصمیم گیری و ریسک عملکردی در تاثیر توانمندسازی مصرف کننده بر قصد خرید مجدد مشتریان می باشد.روش تحقیق به لحاظ ماهیت از نوع پیمایشی و از حیث هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان شعب بیمه آسیا در استان مازندران تشکیل داده اند.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید.جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های معتبر خودکارآمدی ادراک شده اسپریتزر(1995)، قابلیت کنترل شده چاندران و مورویتز(2005)، ریسک عملکردی ادراک شده نپوموسنو و همکاران (2014)، اولویت تصمیم گیری اندی و همکاران(1989) و قصد خرید مجدد دیالو(2012)استفاده گردید.روایی و پایایی پرسشنامه ها توسط اساتید صاحبنظر و آزمون ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت.جهت تأیید نوع روش آماری از آزمون ks استفاده گردید و به منظور تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel و نیز نرم افزار آماریSpss استفاده شد.نتایج تحقیق نشان داد اولویت تصمیم گیری در تاثیرگذاری خودکارآمدی ادراک شده و قابلیت کنترل ادراک شده بر قصد خرید مجدد مشتریان نقش میانجی دارند.ریسک عملکردی در تاثیرگذاری خودکارآمدی ادراک شده بر قصد خرید مجدد و اولویت تصمیم گیری مشتریان نقش تعدیلگر دارند.
پرونده مقاله
رشد فزاینده تجارتجهانی، زمینه را برای بازاریابیقومی، مهاجرت و گردشگری فراهم کردهاست؛ و پتانسیل کشورایران با داشتن قومیتهای متنوع و گوناگون دراین زمینه مهم اسـت و نیاز به بررسی عوامل مؤثر بر روی گردشگران خارجی را دارد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر غذایقومی، بازاریاب چکیده کامل
رشد فزاینده تجارتجهانی، زمینه را برای بازاریابیقومی، مهاجرت و گردشگری فراهم کردهاست؛ و پتانسیل کشورایران با داشتن قومیتهای متنوع و گوناگون دراین زمینه مهم اسـت و نیاز به بررسی عوامل مؤثر بر روی گردشگران خارجی را دارد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر غذایقومی، بازاریابی-قومی و فرهنگپذیری بر گردشـگرانخـارجی است. روش پژوهش، توصیفی-پیمایشی است و ازنظر هدف، کاربردی، است روش نمونهگیری غیرتصادفیدر دسترس میباشد و از پرسشنامه محققساخته استفاده شدهاست. جامعهآماری ، از گردشگرانخارجی انتخاب شده اند که به شهر تهران آمده اند و حجمنمونه 113 نفر با روش غیرتصادفی دردسترس انتخاب شدهاند، بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها در این پژوهش از نرمافزار اسمارت PLS استفاده گردید. صنعتگردشگری راهحلـی بـرای اقتصـاد محسـوب میشـود، دراین راستا پژوهش بیشتر بر کالاییکردن غذا، بهمنظور دستیابی به راههایی برای سودآوری بیشتر و توسعه اقتصادی تمرکز دارد. بازاریابیقومی میتواند تغییر ژرفی در صنعت-گردشگری بوجودآورد؛ بنابراین بازاریابان و هتلداران با ارتقای بازاریابیقومی و تمرکز روی کالاییکردن غذاها می توانند به این امر کمک کنند. نتایج این پژوهش نشانداد غذاهایقومی برروی قومیت، قومیت برروی بازاریابیقومی، قومیت برروی فرهنگپذیری، و قومیت برروی گردشگرانخارجی تأثیر مثبت و معنیداری دارند.
پرونده مقاله
هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی ارتباط با مشتری CRM با کیفیت خدمات ارائه شده در بانک با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمان در بانک ملت اردبیل میباشد که از نظر هدف کاربردی و از روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شعبات بانک ملت شهرستان اردبی چکیده کامل
هدف از این پژوهش بررسی رابطه ی ارتباط با مشتری CRM با کیفیت خدمات ارائه شده در بانک با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمان در بانک ملت اردبیل میباشد که از نظر هدف کاربردی و از روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شعبات بانک ملت شهرستان اردبیل به تعداد 250 نفر می باشد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر با 184 نفر بهدست آمد که بر اساس روش نمونهگیری وابسته و نمونهگیری استاندارد انتخاب شدند. بهمنظور اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. روایی پرسشنامه بهصورت تشخیصی، همگرا و واگرا و پایایی پرسشنامه نیز با ضریب آلفای کرونباخ بررسی گردید. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش معادلات ساختاری و نرمافزار LISREL انجام گرفت. نتایج نشان داد که رابطه ی بین دو متغیر ارتباط با مشتری CRM و کیفیت خدمات ارائه شده در بانک توسط متغیر رفتار شهروندی سازمان تشدید میشود که اگر رفتار شهروندی سازمان افزایش یابد این اثر قویتر و اگر رفتار شهروندی سازمان ضعیف شود طبیعتا این رابطه ضعیف خواهد شد این موضوع بر اساس معنیدار بودن و هم جهت بودن اثر رفتار شهروندی سازمان قابل استنباط است.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر به شناسایی مولفه ها و شاخص های موثر برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس پرداخته است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جز پژوهش های کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه می باشد. جهت شناسایی مولفه ها و شاخص های چکیده کامل
پژوهش حاضر به شناسایی مولفه ها و شاخص های موثر برای ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه پذیرفته شده در بورس پرداخته است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف جز پژوهش های کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه می باشد. جهت شناسایی مولفه ها و شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه در بورس ، مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی شامل کتب، مستندات، مقالات و تحقیقات سایر پژوهش گران داخلی و خارجی انجام شد. شاخص ها پس از استخراج نظر خبرگان( 17نفر از کارشناسان و نمایندگان بیمه مرکزی) با به کارگیری روش دلفی بازبینی شد. برای شناسایی شاخص ها از نرم افزار Excel و آزمون تی تست و پس از آن برای اولویت بندی مولفه ها از تکنیک تحلیل شبکه ای AHP از نرم افزار AHP Solver استفاده شد. مهم ترین شاخص ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه در بورس ، ضریب خسارت بیمه می باشد و اولویت دوم، سودآوری اولویت سوم، قابلیت اعتماد سرمایه گذاران اولویت چهارم، گستردگی شبکه فروش و اولویت پنجم، حجم قرارداد می باشد. با توجه به نتایج از بین 17 بیمه در بورس ، بیمه پارسیان بیشترین امتیاز را کسب کرد و شرکت بیمه سامان، کمترین امتیازرا کسب کرد
پرونده مقاله
هدف–هدف اصلی این مطالعه ارائه الگوی بازاریابی درونی با رویکرد کارآفرینانه در کسب و کارهای نوپا است که با تاکید به منابع انسانی و کارکنان به عنوان مشتریان درونی سازمان، یکی ازکلیدی ترین عوامل کسب و کار بوده و بصورت یک فرایند مدیریتی جامع عمل می کند.طراحی / روششناس چکیده کامل
هدف–هدف اصلی این مطالعه ارائه الگوی بازاریابی درونی با رویکرد کارآفرینانه در کسب و کارهای نوپا است که با تاکید به منابع انسانی و کارکنان به عنوان مشتریان درونی سازمان، یکی ازکلیدی ترین عوامل کسب و کار بوده و بصورت یک فرایند مدیریتی جامع عمل می کند.طراحی / روششناسی /رویکرد- پژوهش حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر ماهیت پژوهشی– پیمایشی است. گردآوری دادهها ، کیفی - داده بنیاد (سیستماتیک) است. دادهها از طریق مصاحبههای نیمه ساختار یافته با هیجده نفر از خبرگان و مدیران با سابقه حوزه کسب و کار، بر اساس روش نمونهگیری هدفمند و تا سرحد اشباع اطلاعات مورد نیاز و کفایت نظری صورت گرفته است.یافتهها - پس از انجام کد گذاری ، عوامل زمینه ای رفتارشهروندی کارکنان ،ارتباطات داخلی و ارزیابی فنی، عوامل مداخله گر فناوری ، بازارهای جهانی و ساختار راهبرد های کار آفرینی استراتزیک، ازریابی استراتژیک منابع و ارزش آفرینی و پیامد های مزیت رقابتی، ارتقای نوآوری و توسعه فعالیت های کار آفرینی شناسایی شد. محدودیتها/پیامدهای تحقیق-این مطالعه با بررسی رابطه بین ، بازاریابی درونی و جهت گیری کارآفرینی در مشاغل نوپا به دانش کمک می کند و نقش مهمی در راه اندازی مشاغل نوپا و پایداری آنها دارد.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش نامحدود و شامل کلیه مصرفکنندگان لوازم چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزش ادراکشده بر بازاریابی دهانبهدهان با نقش میانجیگری رضایت مشتری انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش نامحدود و شامل کلیه مصرفکنندگان لوازمخانگی پارسخزر در استان خراسانشمالی میباشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید و تعداد 384 نفر جهت نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این پژوهش بهصورت در دسترس بوده است. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه توسط اساتید مدیریت مورد تأیید قرار گرفت؛ برای سنجش پایایی پرسشنامه مذکور از ضریب آلفایکرونباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای متغیرهای ارزش ادراکشده (714/0)، رضایت مشتری (701/0) و بازاریابی دهانبهدهان (915/0) بدست آمد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از روشهای آماری توصیفی از طریق نرمافزارSpss21 و آمار استنباطی به کمک نرمافزار Lisrel تجزیهوتحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد، ارزش ادراکشده تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مشتری و بازاریابی دهانبهدهان دارد؛ رضایت مشتری تأثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی دهانبهدهان دارد. همچنین ارزش ادراکشده بهصورت غیرمستقیم و بهواسطه رضایت مشتری بر بازاریابی دهانبهدهان تأثیر مثبت و معناداری میگذارد.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش بازکاوی و رتبهبندی عوامل سرمایه فکری موثر بر شرکتهای دانشبنیان میباشد. روش توصیفی/پیمایشی با رویکرد کمی است. جامعه آماری مدیران شرکتهای دانشبنیان به تعداد 155نفر میباشند، که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 110 نفر نمونه انتخاب شدند. ابزار گ چکیده کامل
هدف این پژوهش بازکاوی و رتبهبندی عوامل سرمایه فکری موثر بر شرکتهای دانشبنیان میباشد. روش توصیفی/پیمایشی با رویکرد کمی است. جامعه آماری مدیران شرکتهای دانشبنیان به تعداد 155نفر میباشند، که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 110 نفر نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته می باشد. پایایی پرسشنامه با استفاده از مدل معیار پایایی ترکیبی سنجیده شد که0.89بدست آمد.داده ها با نرم افزارSPSS20 و بسته نرم افزاری SMART-PLS با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد: مولفه های سرمایه فکری موثر بر شرکت های دانش بنیان در دو بعد مولفههای درونسازمانی(ویژگیهای کارآفرین، استراتژی شرکت و ویژگی شرکت) و برونسازمانی(محیط نهادی، محیط سیاسی، محیط فرهنگی/اجتماعی، محیط اقتصادی و محیط زیر ساختی)مطرح میباشند. مدل نهایی پژوهش با شاخصهای برازش تایید شد. مقدار این شاخص 70/0 است که برای مدل طراحی شده نشان از برازش مناسب ساختار عاملی و زیربنای نظری پژوهش میباشد.
پرونده مقاله