معرفي نشريه
عمومی
نویسندگان محترم قبل از ارسال مقاله راهنمای نویسندگان را با دقت مطالعه و سپس نسبت به ارسال مقاله اقدام نمایند.
نشریه روانشناسی مثبتنگر اسلامی یک فصلنامه علمیپژوهشی است که با هدف تبیین، توسعه و بومیسازی مفاهیم روانشناسی مثبت در چارچوب آموزههای اسلامی فعالیت میکند. این نشریه با رویکردی میانرشتهای، تلاش دارد به تلفیق مبانی روانشناسی معاصر با معارف دینی پرداخته و بستری برای ارائه پژوهشهای نظری، تجربی و کاربردی در حوزههایی مانند بهزیستی روانشناختی، معنا، امید، شکرگزاری، تابآوری و رشد شخصیت در بستر فرهنگ اسلامی فراهم آورد. این مجله پذیرای مقالات پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقهمند به روانشناسی، علوم اسلامی، علوم تربیتی، الهیات و سایر حوزههای مرتبط است.
کشور محل چاپ: ایران
صاحب امتیاز: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
سال آغاز انتشار: بهار 1403
نوع مقالات قابل انتشار: پژوهشی – ترویجی
وضعیت انتشار: چاپی و الکترونیکی
تناوب انتشار: فصلنامه
زبان نشریه: فارسی (چکیده انگلیسی)
حوزه تخصصی: روانشناسی مثبت نگر اسلامی
زمان بررسی اولیه: 2 روز
میانگین زمان داوری: 20 روز تا یک ماه
روش منبع نویسی: APA
هزینه بررسی و انتشار مقاله: فصلنامه هیچ نوع هزینه ای بابت بررسی، داوری و انتشار دریافت نمی کند.
وضعیت دسترسی به متن کامل مقالات: دسترسی باز و دریافت رایگان
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - واکاوی چالشها و راهکارهای تقویت و تربیت ارزشهای دینی و ملی در خانوادههای ایرانی - اسلامی در عصر دیجیتال؛ با تأکید بر رویکرد کیفی
علی اکبر دولتی * ، فاطمه اکبریشماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - نقش آموزههای معنوی اهلبیت علیهمالسلام در بهبود تابآوری خانواده در مواجهه با بحرانهای اجتماعی: مطالعه تطبیقی با نظریههای روانشناسی خانواده
محمد معرفت *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - پیشبینی بهره موفقیت بر اساس خودپنداره تحصیلی، خودتنظیمی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی: نقش میانجی انگیزش تحصیلی
سیده مهدیه نجفی ، علی محمد رضایی *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - بررسی و تحلیل مفهوم خانواده و ارزشهای اخلاقی در متون دینی و روانشناسی
مجید آذربو ، فاطمه آذربو *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - اثر سبک¬های رفتاری والدین و روابط با همتایان در مدرسه بر احساس تنهائی دانش آموزان
هادی دهقانی *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - بررسی اثربربخشی مداخلات روانشناختی جامع (ذهنآگاهی و آموزش مهارتهای مقابلهای) بر کاهش اضطراب، افسردگی، درد و بهبود عملکرد بیماران پس از جراحیهای بزرگ
فرزانه نصیری *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - تاثیر آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی– رفتاری بر اضطراب، افسردگی و کمال گرایی زنان نابارور
فائزه جهان *شماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - چارچوب نظری نوین معنویت اسلامی در ارتقاء امید به زندگی: رویکردی بر اساس روانشناسی مثبت نگر و معناجویی
فرشته بابائی فر *شماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - شکاف نسلی در آموزش ابتدایی از منظر روانشناسی مثبتگرا: شناسایی مولفهها و راهبردهای ارتقاء تعامل، تابآوری و بالندگی
علی اکبر دولتی * ، سحر مرادی حقیقیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - تبیین روابط عواطف مثبت و منفی و رهبری تحولآفرین با نقش میانجی اعتماد به نفس خلاق
مصطفی باقریان فر * ، هستی عبدالشاهی رادشماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - نقش تصویر بدنی، کمالگرایی، اعتیاد به فضای مجازی در میزان ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان ارومیه
مریم حسینی *شماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - مقایسه و اثربخشی فرزند پروری مبتنی بر نظریه انتخاب و فرزند پروری مبتنی بر طرح واره درمانی بر مسئولیت¬پذیری و خودباوری مادران شهر اصفهان
هما مقیمی *شماره 1 , دوره 1 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - نقش آموزههای معنوی اهلبیت علیهمالسلام در بهبود تابآوری خانواده در مواجهه با بحرانهای اجتماعی: مطالعه تطبیقی با نظریههای روانشناسی خانواده
محمد معرفت *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - بررسی اثربربخشی مداخلات روانشناختی جامع (ذهنآگاهی و آموزش مهارتهای مقابلهای) بر کاهش اضطراب، افسردگی، درد و بهبود عملکرد بیماران پس از جراحیهای بزرگ
فرزانه نصیری *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - واکاوی چالشها و راهکارهای تقویت و تربیت ارزشهای دینی و ملی در خانوادههای ایرانی - اسلامی در عصر دیجیتال؛ با تأکید بر رویکرد کیفی
علی اکبر دولتی * ، فاطمه اکبریشماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - پیشبینی بهره موفقیت بر اساس خودپنداره تحصیلی، خودتنظیمی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی: نقش میانجی انگیزش تحصیلی
سیده مهدیه نجفی ، علی محمد رضایی *شماره 2 , دوره 1 , تابستان 1403