معرفي نشريه
علمی
مجله تحلیل کسب و کار (JBA) بر توسعه بینشهای جدید و درک جامع از محیط کسب و کار یک سازمان تمرکز دارد تا به تصمیمگیریهای به موقع و دقیق برای بقا، نوآوری و رشد کمک کند. بنابراین، تحلیل کسب و کار از طیف کامل تحلیلهای توصیفی/تشخیصی، پیشبینی و تجویزی استفاده میکند تا تصمیمات بهتری (یعنی مبتنی بر داده و شواهد) اتخاذ کند و ارزش را به معنای وسیعتری ایجاد کند.
ماموریت این مجله خدمت به جامعه در حال ظهور و به سرعت در حال رشد دانشگاهیان و متخصصان تحلیل کسب و کار است. ما قصد داریم مقالاتی را منتشر کنیم که از دادهها و موارد دنیای واقعی برای حل مسائل مشکل به شیوهای خلاق و نوآورانه استفاده میکنند. این مجله به دنبال مقالاتی است که به یک مشکل تحقیقاتی جالب بپردازند، مجموعه دادهها را جمعآوری و/یا دوباره استفاده کنند و روشها و متدولوژیهای تحلیلی را توسعه و ارزیابی کنند تا به سازمانها کمک کند از تحلیل کسب و کار استفاده کنند. از گزارشهای تحقیقاتی با استفاده از رویکردهای کمی یا کیفی، همچنین رویکردهای بینرشتهای و ترکیبی، استقبال می کند. این مجله همچنین از کاربردهای خلاقانه تحلیلها برای حل مشکلات چالشبرانگیز نه تنها در بخش خصوصی بلکه در بخش دولتی نیز استقبال می کند.
این مجله دربرگیرنده موضوعات زیر می باشد:
عوامل سازمانی در تحلیل کسب و کار
کاربردهای روشهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تحلیل کسب و کار
علم شبکه و کاربردهای شبکه اجتماعی برای کسب و کار
تحلیل رسانههای اجتماعی
آمار و اقتصادسنجی در تحلیل کسب و کار
و مسائل پیرامون آنها