تحقیق حاضر تحت عنوان شناسایی موانع موثر در اجرای بهینه نظام مالیات بر ارزش افزوده با تدوین فرضیاتی چون عدم اطلاع رسانی کافی، ضعف نرمافزار مناسب، پیچیدگی سازمان امور مالیاتی و عدم آموزش کافی ماموران مالیاتی و با هدف شناسایی موانع اجرایی موثر در جهت رفع آنها و کمک به به چکیده کامل
تحقیق حاضر تحت عنوان شناسایی موانع موثر در اجرای بهینه نظام مالیات بر ارزش افزوده با تدوین فرضیاتی چون عدم اطلاع رسانی کافی، ضعف نرمافزار مناسب، پیچیدگی سازمان امور مالیاتی و عدم آموزش کافی ماموران مالیاتی و با هدف شناسایی موانع اجرایی موثر در جهت رفع آنها و کمک به بهبود این سیستم انجام شده است. روش بکار رفته در این پژوهش توصیفی پیمایشی با هدف کاربردی است که از طریق بررسیهای میدانی انجام پذیرفته است. برای جمع آوری اطلاعات نیز از پرسشنامه با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده است وروایی پرسشنامه ازطریق بررسی محتوایی توسط صاحب نظران تائید گردید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ صورت گرفته است که با میزان (با میزان786/0) مورد تائید قرار گرفت. نمونه گیری نیز بصورت تصادفی ساده بوده است. تحقیق حاضر در حوزه استان تهران پیاده شده و جامعه آماری این تحقیق نیز 108 نفر از کارکنان امور مالیاتی که متصدیان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده میباشند در نظر گرفته شده است و تعداد 80نفر از مودیان هستند، تعداد نمونه نیز بر اساس جدول مورگان میباشد. نتایج تحقیق نشان داد که، پیچیدگی سازمان امور مالیاتی، عدم اطلاع رسانی کافی، ضعف نرمافزار مناسب، عدم آموزش کافی ماموران مالیاتی بر اجرای بهینه نظام مالیات بر ارزش افزوده موثرند و مشخص گردید عدم آموزش کافی ماموران مالیاتی و عدم اطلاع رسانی کافی نسبت به ضعف نرمافزار بیشتر مانع اجرای بهینه نظام مالیات بر ارزش افزوده میگردند.
پرونده مقاله
مسئولیتپذیری اجتماعی مسئولیت سازمان برای اثرات تصمیمات و فعالیت هایش بر جامعه و محیط زیست، از طریق رفتار شفاف و اخلاقی میباشد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیتپذیری اجتماعی و کیفیت ادراک شده برند بر ترجیح برند در شعب بانک صادرات شهرآمل بوده است. این تحقیق ب چکیده کامل
مسئولیتپذیری اجتماعی مسئولیت سازمان برای اثرات تصمیمات و فعالیت هایش بر جامعه و محیط زیست، از طریق رفتار شفاف و اخلاقی میباشد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر مسئولیتپذیری اجتماعی و کیفیت ادراک شده برند بر ترجیح برند در شعب بانک صادرات شهرآمل بوده است. این تحقیق به روش توصیفی-همبستگی انجام شده و از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری تحقیق را کلیه مشتریان صادرات شهرآمل تشکیل میدهند که با استناد به رابطه نمونه گیری کوکران تعداد 385 نفر از آنها به شیوه تصادفی ساده انتخاب شده و پرسشنامههای اعتبارسنجی شده تحقیق میان آنان توزیع گردید. دادههای تحقیق با استفاده از مدلهای معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد که مسئولیتپذیری اجتماعی بانک بر کیفیت ادراک شده و ترجیح برند تاثیر معناداری دارد. همچنین تاثیر کیفیت ادراک شده برند بر ترجیح برند نیز معنادار بدست آمده است.
پرونده مقاله
زمینه: تعدد رخداد فساد اداری در امورکارپردازی دولتی در دولتها موجب گردیده تا کشورها در راستای کاهش این امر قدمهای موثری بردارند، در این راستا مناقصههای دولتی یکی از مخاطره آمیزترین فرایندهای اقتصادی دولت است که عدم مدیریت مناسب آن فسادهای گسترده دولتی را موجب میگردد چکیده کامل
زمینه: تعدد رخداد فساد اداری در امورکارپردازی دولتی در دولتها موجب گردیده تا کشورها در راستای کاهش این امر قدمهای موثری بردارند، در این راستا مناقصههای دولتی یکی از مخاطره آمیزترین فرایندهای اقتصادی دولت است که عدم مدیریت مناسب آن فسادهای گسترده دولتی را موجب میگردد. ایجاد سیستمهای تامین و تدارکات الکترونیکی دربستر یک دولت الکترونیک راهکاری است که از سمت بسیاری از کشورها در خصوص کارپردازیهای دولتی تجربه و پیشنهاد گردیده است. هدف: هدف از این تحقیق بررسی نقش تأمین و تدارکات الکتررونیک در مبارزه با فساد اداری است. روش تحقیق: مهمترین روشهای گردآوری اطلاعات در این تحقیق مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسنادی است. یافته ها: در این پژوهش، سعی شده است که تأثیر مناقصات به عنوان یکی از عوامل بروز فساد اداری مورد بحث قرار گیرد و نیز با تشریح سیستم تامین و تدارکات الکترونیکی بکار رفته در سایر کشورها، سیستمی منطبق با نیازهای دستگاههای اجرایی کشور ایران در جهت کاهش رخداد فساد در بخش کارپردازیهای دولتی پیشنهاد گردیده است. نتایج: حاکی از آن است که طراحی و ایجاد سیستمهای تامین و تدارکات الکترونیکی از طریق کاهش دخالت عوامل انسانی و ارتقاء امنیت و نظارت شبکههای ارتباطی مبتنی بر وب میتواند میزان فساد اداری را به میزان قابل توجهی کاهش و شفافیت و پاسخگویی دولتها را در تعاملات تجاری و فعالیتهای اقتصادی دستگاههای اجرایی افزایش دهد.
پرونده مقاله
در این مقاله با مفروض گرفتنِ اهمیت و جایگاه میانی رسانه ها در جوامع امروزی (میان دولت و مردم)، نقش رسانه های ایران (جراید پرتیراژ) را در مورد طرح هدفمندی یارانه ها و چگونگی بازنمایی و تأثیر آن هم بر افکار عمومی و هم بر خط مشی گذاری عمومی بررسی کرده ایم. از این رهگذر نشا چکیده کامل
در این مقاله با مفروض گرفتنِ اهمیت و جایگاه میانی رسانه ها در جوامع امروزی (میان دولت و مردم)، نقش رسانه های ایران (جراید پرتیراژ) را در مورد طرح هدفمندی یارانه ها و چگونگی بازنمایی و تأثیر آن هم بر افکار عمومی و هم بر خط مشی گذاری عمومی بررسی کرده ایم. از این رهگذر نشان داده ایم که چگونه رسانههای جمعی به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر افکار عمومی، موضوعاتی را در سطح جامعه اشاعه میدهند، و چگونه برخی از این موضوعات در اولویت خطمشیگذاری دولتی قرار میگیرند.در این راستا، سه مکانیسمِ برجسته سازی، چارچوب سازی و زمینه چینی، به منزله مدل هایی که رسانه های جمعی حین پوشش های خبری خود از آنها استفاده می کنند، همچون چارچوبی نظری برای تبیین این موضوع به کار گرفته ایم. حاصل آنکه، جراید مورد بررسی ما، هر یک به شیوه ای متناسب با اصول سازمانی و قواعد رسانه ای خاص خود، هدفمندی یارانه ها را در اولویت خود قرار داده و هریک به طریقی از سه مکانیسم بالا بهره برده اند. هر یک از این شیوه ها، از یکسو بیانگر چگونگی نگرش و بازتاب موضوع یارانه ها نزد افکار عمومی (و بالعکس) بوده و از دیگر سو، روشنگرِ تعامل میان رسانه و خطمشیگذاری است
پرونده مقاله
هدف این پژوهش بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر یادگیری سازمانی و خلاقیت دبیران دبیرستانهای شهرستان میانه است. در این پژوهش فرهنگ سازمانی بهعنوان متغیر مستقل و یادگیری سازمانی و خلاقیت به عنوان متغیرهای وابسته در نظر گرفته شدند. روش پژوهش توصیفی-همبستگی میباشد. تعداد چکیده کامل
هدف این پژوهش بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر یادگیری سازمانی و خلاقیت دبیران دبیرستانهای شهرستان میانه است. در این پژوهش فرهنگ سازمانی بهعنوان متغیر مستقل و یادگیری سازمانی و خلاقیت به عنوان متغیرهای وابسته در نظر گرفته شدند. روش پژوهش توصیفی-همبستگی میباشد. تعداد جامعه آماری تحقیق که شامل دبیران دبیرستانهای شهرستان میانه بود 411 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 200 نفر و از طریق نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش برای آزمودن فرضیهها از رگرسیون خطی ساده و ضریب همبستگی اسپیرمن و برای تعیین برازش متغیرها از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. در این پژوهش جهت دستیابی به اعتبار پرسشنامهها از دو روش روایی محتوایی و روایی سازه استفاده شد. همچنین پایایی به دست آمده با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 812/0 میباشد که مورد تأیید قرار گرفت. نتایج به دست آمده از پژوهش نشان میدهد که فرهنگ سازمانی بر یادگیری سازمانی و خلاقیت دبیران دبیرستانهای شهرستان میانه، تأثیر دارد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین سکوت سازمانی و رفتارشهروندی سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان جهادکشاورزی شهرستان خاش است که تعداد آنها 67 نفر است. نمونه حاضر در این پژوهش، کلی چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین سکوت سازمانی و رفتارشهروندی سازمانی با نقش میانجی تعهد سازمانی است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان سازمان جهادکشاورزی شهرستان خاش است که تعداد آنها 67 نفر است. نمونه حاضر در این پژوهش، کلیه کارکنان این سازمان هستند. ابزار سنجش دادههای این پژوهش، استفاده از پرسشنامههای استاندارد برای هر متغیر و شامل پرسشنامههای سکوت سازمانی (14 سوال)، رفتار شهروندی (14 سوال) و تعهد سازمانی (24 سوال) است که پس از توزیع بین کارکنان این سازمان تعداد 61 پرسشنامه جمع آوری شد. تحلیل دادهها با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار Amos انجام گرفت. تحلیل و بررسیها نشان میدهد به طور کلی مقادیر شاخصهای کلی برازش مدل اندازهگیری این پژوهش کاملاً از وضعیت قابل قبولی برخوردار است. نتایج نشان میدهد بین سکوت سازمانی و تعهد سازمانی رابطه عکس (62/0-) و معناداری وجود دارد و همچنین بین تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت (74/0) و معنادار وجود دارد و در نهایت بین سکوت سازمانی و رفتار شهروند سازمانی رابطه عکس (47/0-) و معنادار میباشد.
پرونده مقاله