بررسی نقش دریافتیهای غیر مستمر در رضایت شغلی کارکنان شهرداری تبریز
محورهای موضوعی : مطالعات مدیریت شهری
1 - دانشجو
کلید واژه:
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش دریافتیهای غیر مستمر در رضایت شغلی کارکنان شهرداری تبریز انجام شده است. این تحقیق از لحاظ معیار اجرایی، تحقیق کاربردی است. محقق با شناخت تاثیر دریافتیهای غیرمستمر در رضایت شغلی در صدد هموار کردن سیاست گذاری مسئولان در جهت بهبود سطح رضایت شغلی کارکنان میباشد. روش پژوهش: در پژوهش حاضر در پژوهش حاضر با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و جامعه آماری مورد مطالعه از روش نمونه گیری طبقهای متناسب به شکل چند مرحلهای استفاده شده است. در این تحقیق ترکیبی از روش اسنادی پیمایشی بکار رفته و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات لازم جمع آوری شده است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان شاغل در شهرداری شهر تبریز تشکیل میدهند که طبق فرمول کوکران 130 نفر مورد پرسش قرار گرفتند. دادههای جمع آوری شده بعد از استخراج و کد گذاری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تحلیل قرار گرفته است. یافتهها: نتایج بررسی 6 فرضیه این تحقیق نشان میدهد که بین تمامی مولفههای رضایت از دریافتیهای غیرمستمر با رضایت شغلی رابطه وجود دارد و این رابطه مثبت میباشد یعنی با افزایش رضایت از دریافتیهای غیرمستمر سطح رضایت شغلی کارکنان نیز افزایش یافته است. نتیجه گیری: با توجه به مقادیر ضریب همبستگی محاسبه شده برای ارتباط بین متغیرها، همبستگی بین رضایت از خدمات بیمه ای، رضایت از تسهیلات مالی و رضایت از خدمات تفریحی رفاهی با رضایت شغلی معنی دار گزارش شده است.
Introduction and Objective: This study aimed to investigate the role of non-continuous received municipal employees' job satisfaction was done. The study of administrative criteria, applied research. Researcher with infrequent recognition of the effect of job satisfaction seeks to pave the official policy is to improve the level of job satisfaction. Method:In this study, the study Due to the nature of research and study population in the form of multi-stage stratified random sampling method is used. The survey used a combination of documents and necessary information is collected using a questionnaire. The populations of the research staff in the municipality of C that make up the sample of 130 people were questioned. After extracting the data collected and coded using SPSS statistical software is analyzed. Results: The results of this study show that 6 hypothesis between all of the receipts infrequent satisfaction with job satisfaction are related. And this is the positive relationship with job satisfaction among infrequent satisfaction of receipts also increased conclusion:Taking into account the correlation coefficient calculated for the association between variables the correlation between insurance service satisfaction, satisfaction with finances and satisfaction with health services - welfare and job satisfaction reported is significant.