اثرات زبان انگیزشی رهبر بر اشتیاق کارکنان از طریق متغیرهای واسط ادراک از ارتباطات شفاف و متقارن و درک از ارتباط فرد- سازمان و شهرت درونسازمانی ادراک شده در شرکت سرمایه گذاری (هولدینگ) توکافولاد
محورهای موضوعی : پژوهش های اجتماعی
1 - عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
کلید واژه: ارتباط فرد با سازمان, ارتباطات شفاف, اشتیاق سازمانی, زبان انگیزشی, شهرت درون سازمانی,
چکیده مقاله :
هدف:هدف تحقیق حاضر تعیین اثرات زبان انگیزشی رهبر بر اشتیاق کارکنان از طریق متغییرهای واسط ادراک از ارتباطات شفاف و متقارن، درک از ارتباط فرد- سازمان و شهرت درون سازمانی ادراک شده بر اشتیاق کارکنان در شرکت سرمایه گذاری (هولدینگ)توکا فولاد بود.روش: تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی بوده است.یافته ها: نتایج نشان داد که بین زبان انگیزشی برارتباطات متقارن با ضریب تأثیر0/41، زبان انگیزشی بر درک ازارتباطات شفاف با ضریب تأثیر0/48، درک از ارتباط متقارن دوطرفه بردرک ازارتباطات شفاف سازمان با ضریب تاثیر 0/26، درک از ارتباطات شفاف سازمان بر ادراک ارتباط فرد از سازمان با ضریب تاثیر 0/14، ادراک ارتباط فرد از سازمان بر متغییرهای شهرت درون سازمانی ادراک شده و اشتیاق کارکنان به ترتیب با ضریب تاثیر 0/61 و 0/64 و شهرت درون سازمانی بر اشتیاق کارکنان با ضریب تاثیر 0/30 رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.نتیجه گیری: فرضیه اصلی پژوهش مورد تایید قرار گرفت. هر چند که تاثیر زبان انگیزشی به صورت مستقیم بر متغیر اشتیاق کارکنان با ضریب تاثیر 0/04 معنادار نگردید.
Methods:In terms of purpose, the research method was applied and was descriptive correlational as regards the method of data collection Results: The results indicated that there is a positive significant relationship between motivating language and symmetrical communications with the coefficient value of 0.41, between motivating language and transparent communication perceptions with the coefficient value of 0.48, between two-way symmetrical communications and transparent organizational communication perceptions with the coefficient value of 0.26, between transparent organizational communication perceptions and employee-organization relationships perception with the coefficient value of 0.14, between employee-organization relationships perception and the variables of perceived corporate reputation and employee engagement with the coefficient values of 0.61 and 0.64, and corporate reputation and employee engagement with the coefficient value of 0.30 Conclusion: the study’s major hypothesis is confirmed although the direct effect of motivating language on employee engagement with the coefficient value of 0.04 was not significant.
_||_