رویکردی زتانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگر و نظریه غم خواری)
محورهای موضوعی : اخلاق
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات خوزستان، اهواز، ایران
کلید واژه: اخلاق غم خواری, نودینگز, غم خواری, عاطفه گرا, sadism ethics, noddings, sadism, sentimentality,
چکیده مقاله :
این مقاله بر اساس درک عمیقی از اخلاق غم خواری نل نودینگز، فیلسوف زن می باشد، به عنوان سهمی مهمی که در فلسفه و تعلیم و تربیت اخالقی دارد. رویکرد غم خواری، یکی از رویکردهای معاصر در فلسفه اخالق است که می توان آن را در حیطه نظریه های عاطفه گرا قرار داد. نظریه غم خواری با تعریفی از روابط غم خواری، غم خوار و فرد مورد غم خواری شروع دهد شود. این نظریه، رویارویی ها و ارتباط های غم خواری را توضیح می می و به چگونگی پایه گذاری، حفظ و تقویت این ارتباط ها کمک می کند. مبنای اصلی تربیت اخالقی در اخالق غم خواری، این است که انسان به طور طبیعی تمایل دارد، مورد غم خواری قرار بگیرد. غم خواری، احترام به دامنه وسیعی از استعدادهای بشر را به اثبات می رساند.
This article is based on an in-depth understanding of feminist philosopher Nell Noddings' "Ethics of Sorrow" as an important contribution to philosophy and moral education. The grief-eating approach is one of the contemporary approaches in moral philosophy that can be placed in the field of emotional theories. The theory of grieving should start with a definition of the relationship between grieving, the grieving person and the grieving person. This theory explains grieving encounters and relationships and helps to establish, maintain, and strengthen these relationships. The main basis of moral education in the ethics of sadness is that humans naturally have a tendency to be sad. Sadness demonstrates respect for the wide range of human talents.
_||_