مقایسه آمیخته بازاریابی آکادمی ها با کانون های والیبال استان تهران
محورهای موضوعی : نوآوری در مدیریت ورزشیزین العابدین فلاح 1 , بهمن طیبی 2 , محمد آرمین 3
1 - دانشیار، گروه تربیت بدنی، واحدگرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران.
2 - استادیار، گروه تربیت بدنی، دانشگاه گلستان، ایران.
3 - دانش آموخته گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران.
کلید واژه: مکان, محصول, تبلیغات, والیبال, قیمت, بازاریابی ورزشی,
چکیده مقاله :
هدف این تحقیق بررسی و مقایسه آمیخته بازاریابی آکادمی ها با کانون های والیبال استان تهران بود. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه ورزشکاران والیبال که در کانون ها و آکادمی های والیبال بودند که تعداد آنها بر اساس استعلام آماری از هیات والیبال استان تهران و هیات پزشکی ورزشی استان تهران بر اساس کارت بیمه ورزشی بیش از پانزده هزار نفر برآورد شد. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین شد ولی در نهایت 403 نفر از روش نمونهگیری طبقهای خوشهای ساده در این تحقیق شرکت کردند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه آمیخته بازاریابی اصلاح شده(مقیمی، 1388) استفاده شد. روش آماری استفاده شده در این تحقیق، شامل آمار توصیفی و استنباطی می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که اکثر آزمودنی ها از نظر سنی نوجوان بودند. سابقه ورزش اکثر افراد پاسخ دهنده (53%) یک سال بود. 3% افراد پاسخ دهنده سابقه عضویت در تیم ملی را داشته اند. نتایج دیگر نشان داد که از نظر پاسخ دهندگان هر چهار جزء بازاریابی ورزشی (محصول والیبال، قیمت خدمات، مکان ارایه خدمات ارایه، تبلیغات در آکادمی ها نسبت به کانون ها از سطح مناسب تری برخوردار است. نتایج این پژوهش می تواند ضمن اطلاع رسانی به مسئولین، دست اندرکاران و مدیران سالن های والیبال در طرح ریزی استراتژی های مناسب یاری نماید.
The purpose of this study was to investigate and compare the mixed of marketing academies with volleyball clubs in Tehran province. The study population included all volleyball athletes who were in volleyball clubs and academies, whose number was estimated based on statistical inquiries from the Tehran Province Volleyball Board and the Tehran Province Sports Medicine Board based on the sports insurance card of more than fifteen thousand people. The statistical sample was determined based on Morgan table 384 people but in the end 403 people participated in this study by simple cluster class sampling method. A modified marketing mixed questionnaire (Moghimi, 2009) was used to collect data. The results showed that most of the subjects were adolescents in terms of age. Most respondents (53%) had one year of exercise history. 3% of respondents were members of the national team. Other results showed that according to the respondents, all four components of sports marketing (volleyball product, service price, place of service, advertising in academies have a more appropriate level than clubs). results of this research can help in planning appropriate strategies while informing officials, practitioners and managers of volleyball halls.
_||_