مشکل انگیزه مندی دانش آموزان در کلاس های انلاین و تاثیر آن بر میزان یادگیری آن ها
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
1 - اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، معاون آموزشی
2 - دانشگاه آزاد اسلامی
کلید واژه: یادگیری, دانش آموز, انگیزه, معلم,
چکیده مقاله :
هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش اموزان است چرا که یکی ازمشکلات نظام های آموزش وپرورش درسراسرجهان افت تحصیلی است وجامعه ما هم دراین رهگذر سالانه میلیاردها ریال از سرمایه کشور را از دست می دهد و با توجه به اینکه روش های سنتی و بدون انعطاف گذشته دراین امر دخالت بسیاری دارد و با عنایت به اینکه کسب علوم وفنون جدید درسایه بهره گیری از روشهای نوین آموزشی امکان پذیراست و معلم درجهت دستیابی به این هدف نقش اساسی را به عهده دارد لذا شناخت معلم وکشف نیازها وعوامل ایجادکننده انگیزه های وی می تواند در اثر بخشی فرایند تدریس نوین باعث پویایی و رشد نظام یادگیری وکارایی نظام آموزش و پرورش شود. در این مقاله که به شیوه مروری و با استناد به منابع کتابخانه ای گردآوری شده است سعی بر آن داریم تا ضمن آشنایی با مفهوم انگیزه و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان، دریابیم که چگونه میتوان در آن ها ایجاد انگیزه نمود.
The main purpose of this study is to investigate strategies to motivate students, because one of the problems of education systems around the world is academic failure, and our society loses billions of rials of the country's capital annually, and given that traditional methods and Without the flexibility of the past, it has a lot to do with this, and considering that acquiring new sciences and technologies is possible through the use of new teaching methods, and the teacher has a key role in achieving this goal, so knowing the teacher and discovering his needs and motivating factors It can cause the dynamism and growth of the learning system and the efficiency of the education system due to the effectiveness of the new teaching process. In this article, which has been compiled in a review manner and with reference to library resources, we try to get acquainted with the concept of motivation and its impact on students' learning, to find out how to motivate them.
_||_