طراحی الگوی برندسازی شخصی مدیران صنعت بانکداری (مورد مطالعه بانک تجارت) با روش تحلیل مضمون
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کارکیاست محمدی 1 , علی مهدی زاده اشرفی 2 * , حسن رنگریز 3 , امیر غلام ابری 4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت دولتی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
3 - دانشیار، گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
4 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
کلید واژه: برندسازی , برندسازی شخصی , الگو,
چکیده مقاله :
این پژوهش ازلحاظ هدف از نوع مطالعات توسعه اي است که با رویکرد آمیخته (کیفی-کمی) انجام شده است. و در بخش کیفی، ماهیتی اکتشافی دارد. فلسفه پژوهش، در بخش کیفی تفسیری و در بخش کمی اثباتی است. جامعه آماري در بخش کیفی شامل تعدادی از اساتید دانشگاهی، خبرگان و متخصصان بانکی و متخصصان حوزه برندسازی شخصی که به صورت گلوله برفی شناسایی شده اند. روش نمونه گیری بخش کیفی پژوهش، روش نمونه گیری هدفمند است. و در بخش کمی جامعه آماری عبارت است از کلیه کارکنان بانک تجارت است. و روش نمونه گیری در این بخش به صورت تصادفی بود. و با توجه به جدول مورگان 127 تعداد نمونه مشخص شد. براي گردآوري داده ها در بخش کیفی و کمی به ترتیب از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در نتیجه تحلیل تم، 421کد، 88 مضمون پایه، 29 مضمون سازمان دهنده و 7 مضمون فراگیر به دست آمد. ابعاد الگوی پژوهش نیز شامل: آموزش های سازمانی نوین بانکداری، دانش و سواد شخصی، شخصیت برند محور، عملکرد شخصی و شغلی تحول محور، مهارت و توانمندی های شخصی، ارتباطات عمومی و جلب مشتریان پایدار و ایجاد و معرفی یک تصویر معنادار است.
In terms of its purpose, this research is a type of developmental studies that has been conducted with a mixed (qualitative-quantitative) approach. And in the qualitative part, it has an exploratory nature. The research philosophy is interpretative in the qualitative part and confirmatory in the quantitative part. The statistical community in the qualitative section includes a number of university professors, banking experts and experts in the field of personal branding who have been identified as snowballs. And in a quantitative part, the statistical population consists of all the employees of Tejarat Bank. And the sampling method in this section was random To analyze the research in the qualitative part, the theme analysis method was used to collect data and in the quantitative part, the structural equation modeling method was used. As a result of theme analysis, 421 codes, 88 basic themes, 29 organizing themes and 7 overarching themes were obtained. The dimensions of the research model also include: modern banking organizational training, personal knowledge and literacy, brand-oriented personality, transformation-oriented personal and professional performance, personal skills and capabilities, public communication and attracting stable customers and creating and introducing a meaningful image.
اسکندری، کریم؛ جزنی، نسرین؛ معمارزاده طهران، غلامرضا؛ موسی خانی، مرتضی و محتشمی، علی (1398). طراحی مدل برندسازی منابع انسانی در سازمان های دولتی ایران به روش فراترکیب. فصلنامه مشاور شغلی و سازمانی، 11(41). 194- 159.
جلالی، سید مهدی؛ خیری، بهرام؛ خادم، مژگان. (1390). بررسی عوامل موثر بر وفاداری به برند و قصد خرید مجدد در مصرف کنندگان ایرانی (مطالعه موردی: لوازم خانگی). فصلنامه مدیریت، 24
حسینی، سید یعقوب؛ موسوی، سید عباس؛ ضیایی بیده، علیرضا. (1392). ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه های بازرگانی استان یزد. تحقیقات بازریابی نوین، 3(1)، 1-16.
درستکار، احسان ؛ یعقوبی پور، علی ؛ منتظری، محمد و شول، عباس. (1401). طراحی مدل ارتقای برند بانک ملی ایران: رویکردی آمیخته،https://civilica.com/doc/1881513.
ساعتچی، سید مهدی؛ آسایش، فرزاد؛ طوطیان اصفهانی، صدیقه و هاشمی، سید محمود، (1402)، ارائه مدلی برای هویت سازی برند در بانک های ایرانی،https://civilica.com/doc/.1941459
شیرکوند، سعید؛ خانلری، امیر؛ حسینی، مهسا. (1396). تاثیر ابعاد شخصیت برند بر تصویر برند و وفاداری مشتریان. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 16(30)، 33-47
عباس زاده، حسن؛ عالم تبریز، اکبر؛ ایران دوست، منصور و صلواتی، عادل. (1398). طراحی مدل جامع برندسازی رابطه مند در صنعت بانکداری در ایران، چشم انداز مدیریت بازرگانی، (39) 18.
ملایی, ربابه, سیادت, سید علی, هویدا, رضا, ریزانه, جلال، (1400). طراحی مدل برندسازی شخصی کارکنان با تأکید بر آموزشهای سازمانی (مورد مطالعه:کارکنان اداری قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران). مجله ایرانی مطالعات مدیریت, 14(4), 699-720. doi: 10.22059/ijms.2020.309396.674202.
Alikhanova, L. H., Mineva, O. K., & Smirnova, D. S. (2020, May). Employee Online Surveys: Satisfaction, Engagement, Loyalty, and Readiness for Personal Branding. In International Conference on Economics, Management and Technologies 2020 (ICEMT 2020) (pp. 553-559). Atlantis Press.
Amoako, G. K., & Okpattah, B. K. (2018). Unleashing salesforce performance: The impacts of personal branding and technology in an emerging market. Technology in society, 54, 20-26.
Collins, B . (2012). The Importance of Personal Branding:Uses of Personal Branding for Career Development and Success, Degree Bachelor of Science in Journalism, The Faculty of the Journalism Department,California Polytechnic State University, San Luis Obispo, 1-68.
Horvat, Đ., Kovačić, M., & Trojak, N. (2015). Personal Branding in the Context of Contemporary Market. International Proceedings of Social and Behavioral Sciences,3(1), 28-40.
Keller, K. L. (1988). Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity Global Edition. United States: Pearson Education.
Khedher, M. (2019). Conceptualizing and researching personal branding effects on the employability. Journal of Brand Management, 26(2), 99-109.
Ogutu, R. P., & Ougo, R. T. (2016). The Relationship Between Personal Branding And Career Success: A Case of Employees at Geothermal Development Company in Kenya. International Journal of Economics, Commerce and Management, IV(8), 282-306.
Peters, T. (1997). The brand called you. Fast company, 10(10), 83-90.
Potgieter, A., & Doubell, M. (2020). The influence of employer branding and employees’ personal branding on corporate branding and corporate reputation. African Journal of Business and Economic Research, 15(2), 109-135.
Shafiee, M., Gheidi, S., Khorrami, M. S.& asadollah, H. (2020). Proposing a new framework for personal brand positioning. European Research on Management and Business Economics, 26(1), 45-54.