A Survey of Teaching Skills Workshops Influencing Professors' Performance in University Students' Classrooms
محورهای موضوعی :علی اصغر شجاعی 1 , احمد علی فروغی 2 , نرگس سعیدیان 3
1 - khorasgan
2 - khorasgan
3 - khorasgan
کلید واژه: social sciences, basic sciences, teaching skills, Workshop,
چکیده مقاله :
The present study aims to consider teaching skills workshops influencing Professors' performance of Babol Branch. Population of this study involved 120 faculty staff of Babol Branch in 2012-2013. The sample of this study was 35 persons who were chosen by random sampling. A researcher-made questionnaire was used as research tool. Based on Cronbach's alpha, the reliability of the study was more than 90%. The findings show that there is no meaningful difference between male and female professors' scores and there is no meaningful relationship between professors of Social Sciences and Basic Sciences in terms of their majors too. Professors in all scientific ratings have been affected by teaching skills workshops equally.
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برگزاری کارگاه مهارتهای تدریس بر عملکرد اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل میباشد که با روش شبه تجربی انجام گرفته است جامعه آماری این تحقیق کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در سال تحصیلی 92-1391 بوده که حدود 120 نفر میباشند و با استفاده از نمونهگیری تصادفی ساده 35 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته بود که دارای روایی صوری بوده و پایانی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالای 90 صدم محاسبه گردید. بعد از برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس نتایج زیر حاصل گردید. بررسی آماری نشان میدهد تفاوت معنیداری بین نمرات اساتید زن و مرد وجود ندارد. همچنین مشخص شد کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس برحسب رشته تحصیلی تفاوت معنیداری بین اساتید گروه علوم اجتماعی وعلوم پایه وجود ندارد و اساتید با هر مرتبه علمی (مربی، استادیار) به یک اندازه ازکارگاه آموزشی مهارتهای تدریس متأثر بودند.