طراحی مدل مفهومی اکوسیستم کسبوکارهای استارتآپی حملونقل هوشمند
محورهای موضوعی : مدیریت منابع آب
فاطمه کفشدوز محمدی
1
(دانشجوی دکتری، گروه کارآفرینی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
غلامحسین حسینی نیا
2
(دانشیار، گروه کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات))
محمدرضا میگون پوری
3
(استادیار، گروه کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران)
حسین وظیفه دوست
4
(استاد، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم نحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
کلید واژه: اکوسیستم کارآفرینی, اکوسیستم استارت آپی, اکوسیستم کسب و کار, اکوسیستم کارآفرینی فناورانه, سیستم حمل ونقل هوشمند,
چکیده مقاله :
کسب و کارهای استارت آپی در رویکرد جدید اقتصاد نوین مورد توجه قرار گرفته اند. اکوسیستم مناسب برای شکل گیری و بالندگی کسب و کارهای استارت آپی متشکل از مجموعهای از عناصر و اضلاع است که رشد و ارتقای وضعیت کسب و کارهای نوپا به آن بستگی دارد. هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل مفهومی اکوسیستم کسبوکارهای استارتآپی حملونقل هوشمند است. بر این اساس روش تحقیق این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ رویکرد کیفی و با استفاده از تحلیل محتوی صورت می گیرد.روش گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختار یافته است. برای استخراج، تحلیل و ترکیب مفاهیم از روش کدگذاری استفاده شد. در نهایت یافته ها در سه بعد گزینشی ،محوری و کدباز دسته بندی، تحلیل و مقایسه شدند. جامعه آماری این تحقیق خبرگان و متخصصان و سیاستگذاران حوزه حمل و نقل هوشمند و اساتید دانشگاهی و پژوهشگران می باشند. براساس نتایج حاصل از مصاحبه ها هفت کد گزینشی و 52 کدمحوری شناسایی گردید که کدهای گزینشی عبارتند از: قوانین و سیاست های حاکمیتی و رهبری، ایجاد بسترهای حمایتی و نهادی، توسعه سرمایه انسانی، راهبردهای مالی و تامین سرمایه، بازار، راهبردهای فرهنگی و توسعه فناوری های هوشمند است.
Startup businesses are being considered in a new approach to the new economy. The proper ecosystem for the formation and development of start-up work consists of a set of edges and edges that depend on the growth and improvement of the nascent business conditions. the main purpose of this research is the design of the conceptual model of smart transportation businesses. accordingly, the methodology of this research is applicable in terms of purpose, practical, and in terms of a qualitative approach using content analysis. the method of data collection has been semi-structured.for extracting, analysis, and incorporation of concepts from the coding method. finally, the findings were analyzed and compared in three alternative dimensions, axial and Open source classification. the statistical population of this research is experts and specialists and policymakers of smart transportation and university professors and researchers. according to the results of interviews, seven alternatives and 52 pivotal were identified that alternative codes are: rules and policies of governance and leadership, creation of support and institutional platforms, development of human capital, financial strategies, and financing, market, cultural strategies, and developing smart technologies.
_||_