ارائه مدلی برای تعیین عوامل موثر بر رضایت مندی کارکنان در سیستم های آموزش الکترونیکی
محورهای موضوعی : مدیریت بلایای طبیعیبتول زارعی 1 , نیما جعفری نویمیپور 2
1 - کارشناسی ارشد، گروه مدیرت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی میزان، تبریز، ایران
2 - استادیار، گروه مهندسی کامپیوتر، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران (عهدهدار مکاتبات)
کلید واژه: آموزش الکترونیکی, انگیزه, فناوری, محتوای آموزشی, رضایت مندی کارکنان,
چکیده مقاله :
در حال حاضر، فناوری های روز روش های یادگیری را تغییر داده است. رسانه های جدید تعاملی برای ارائه اطلاعات آموزشی در حال استفاده می باشند. همچنین، آموزش الکترونیکی جای آموزشی سنتی چهره به چهره را گرفته است. آموزش الکترونیکی فرآیندی است که از طریق آن افراد میتوانند مهارت و یا دانش جدیدی به دست آورند و عملکرد خود را بهبود ببخشند است. هر چند، این الگوی یادگیری جدید رویکرد بسیار جذاب برای یادگیرندگان است اما رشد رسانه های یادگیری مبتنی بر وب بسیار کم است. همچنین آموزش الکترونیک بهعنوان یک فعالیت کلیدی برای موفقیت مؤسسات و سازمان ها میباشد. رضایت یادگیرنده یکی از اجتناب ناپذیرترین عوامل برای اجرای موفقیت آمیز آموزش الکترونیکی است. هدف از این مقاله تعیین عواملی که نقش موثری در جهت رضایت مندی کارکنان از آموزش الکترونیکی دارند، می باشد. جامعه آماری در این پژوهش مرکز رشد فناوری فرآورده های دارویی وتجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نظر گرفته شده است و برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار SPSS 22 و SMART PLS 2.0 استفاده شده است. نتایج حاصل نشان می دهد که فناوری سیستم آموزشی، محتوای آموزشی، انگیزه و نگرش کارکنان مرکز رشد فناوری فرآورده های دارویی وتجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به سیستمهای آموزش الکترونیکی از مسائل مهمی می باشد که رضایت مندی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
The technology has embraced the innovative learning methodologies. New interactive media is in use now for delivering educational information. E-learning has taken the place of traditional face-to-face educational environment. E-learning is a process by which people can gain new skills or knowledge and improve their performance. Though, this new learning paradigm is very attractive approach for both learners and instructor; the growth of web-based learning media is very low. Also, e-learning is a key activity for the success of institutions. The satisfaction of the learner is inevitable for successful implementation of web-based educational environment. This paper is showing the factors which are playing influential role towards employees learning satisfaction. The statistical population in this study is considered the technological development center of pharmaceutical products and medical equipment Tabriz University of Medical Sciences. The data analysis was performed using SPSS 22 software and SMART PLS 2.0. The results of show the technology, content education, motivation, and attitude are the factors that influence employee’s satisfaction towards e-learning. Administration is suggested to consider these factors for successful virtual education implementation.
_||_