تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمند سازی شغلی دبیران شهرستان بوشهر
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهآذر جمالی 1 , پریسا ایران نژاد 2 , رمضان جهانیان 3
1 - دانش آموخته کارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی،گروه علوم تربیتی،دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی
واحدعلوم و تحقیقات، البرز،ایران
2 - استادیار گروه آموزش ابتدایی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، البرز،ایران
3 - استادیار گروه آموزش ابتدایی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، البرز،ایران
کلید واژه: فناوری اطلاعات و ارتباطات, توانمند سازی, کلید واژگان : فناوری اطلاعات,
چکیده مقاله :
چکیدههدف اصلی پژوهش حاضر، تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمند سازی شغلیدبیران شهرستان بوشهر میباشد.روش تحقیق، توصیفی و از نوع علّی – پس رویدادی بوده، جامعه91 که از امکانات - آماری این پژوهش دبیران رسمی زن و مرد شهرستان بوشهر در سال تحصیلی 92فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه خود برخوردار بوده اند می باشد . نمونه آماری پژوهش شامل150 نفر از دبیران بود که از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیدند . ابزار گردآوری اطلاعاتشامل دو پرسشنامه مربوط به فناوری اطلاعات وارتباطات و مقیاس توانمند سازی معلمان که به ترتیبمحقق ساخته و استاندارد بوده اند .رواییمحتوایی و پایاییآن از طریق آلفای کرونباخ در شاخص هایبهبود کیفیت عملکرد دبیران،استقلال و آزادی عمل دبیران، افزایش مسئولیت تصمیم گیری محاسبهگردید. نتایج پژوهش نشان داد که کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود کیفیت عملکرد وافزایش مسئولیتتصمیمگیری بطور معناداری مؤثر بوده ولی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات براستقلال و آزادی عمل آنها تأثیری ندارد.کلید واژگان : فناوری اطلاعات ،فناوری اطلاعات و ارتباطات، توانمند سازی