نقش سرمایه فکری و فرایند دانش در فرایند مدیریتاستراتژیک
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهجعفر اسماعیلی 1 , محمدرضا شیخی 2
1 - دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دانشکده مدیریت و حسابداری، ایران
2 - دانشجوی دکتری حسابداری، مدیر گروه رشته حسابداری دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز ابهر، ایران
کلید واژه: واژههایکلیدی:سرمایه فکری, فرایند تبدیل دانش, فرایند مدیریت استراتژیک,
چکیده مقاله :
اخیراذهن و فکر، در موسسات کوچک و متوسط از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.دلیل اصلی آن به خاطر این است که ذهن و فکر، در تدوین وبهکارگیری استراتژی هایسازمانهاموثر است.در این تحقیق، به بررسی رابطه بین سرمایه فکری و فرایند تبدیل دانشبر فرایند مدیریت استراتژیک پرداخته شده است.هدف از این تحقیق تاکید بر نقش سرمایهفکری در تدوین و اجرای استراتژی ها است که این امر از طریق تحقیق نظری صورت گرفته ویک روش بهتری برای رابطه بین سرمایه فکری، دانش و استراتژی ارائه خواهد شد.این تحقیق بهکارآفرینان برای درک بهتر و استفاده از سرمایه فکری در تدوین و اجرای بهتر استراتژی درموسسات ، یاریمیرساند.از طریق استفاده بهتر وسرمایهگذاری در سرمایه فکری، کارآفرینان وکارکنانشان، در کشف فرصت و ارتقاء مزیت رقابتی موسسه در بازار، توانمند خواهند بود.