کارکردها و کژکارکردهای اجتماعی- روانشناختی خبر در رسانههایجمع
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهدکتر غلامرضا آذری1 سمانه الساداتهاشمی پور دکتر غلامرضا آذری1 سمانه الساداتهاشمی پور 1
1 - -
استادیار گروه ارتباطات اجتمااعی، دانشاکده روان شناسای و ع اوت اجتمااعی،
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2-
دانش
آموخت
ة
کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
کلید واژه: واژههایکلیدی ر سانههایجم عی, خ بر, اجت ماعی, کارکردبرج سته روان شناختی, کارکرد سا,
چکیده مقاله :
چکیدهر سانه روان شناختی کارکرد های ن ظری م بانی شناخت به ا ین مقا لهها میر سانه روان شناختی م هم کارکرد های از بر ا ین ا ساس، ی کی که پردازدبه اولویت شکل دادنهایاندی شهایاولو یت شکل گ یری ا ست. مخاط بان مخاطبان به نوعیتأثیررسانه روانشناختی کارکردهایهانشان رامیدهد. در ا ین مقا له نظر یههایو بانی دروازه سازی، برج سته شامل مرتبط کارشده گ یری نتی جه چ نین برر سی از پس و شده ا ست کرد های ر سانه م طرحمباحث سازی برجسته و همگانی سازی بر روی برجسته که اولویت رسانه استاجت ماعیتأثیرمیبودن م شهود نظ یر اب عادی ر سانه گذارد. در اولو یتمخاطب نظر از موضوع برجستگی خبری)، یک موضوع (میزان بازنمایی و پوشش(ر سانه و ا ست م هم مخا طب) با نیاز های تنا سب مح توای خ برمیبا توا ندتحت را مخاطبان اجتماعی و روانشناختی به لحاظ کارکرد استفاده از اینتأثیرقرار دهد.یادآورمیه مین با ار شد کارشنا سی نا مه پا یان از شود ا ین مقا له حا صلاست. ایران جوان رادیو موضوع با رویکرد تبیینی به سازوکارهای