طراحی و تبیین الگوی مدیریت شایعه در سازمان
محورهای موضوعی : مدیریت
1 - کارشناس ارشد مدیریت دولتی
2 - دکتری تخصصی مدیریت دولتی و استادیار دانشگاه آزاداسلامی واحد بناب
کلید واژه: عوامل فردی, عوامل مدیریتی, عوامل سازمانی, واژگان کلیدی:شایعه, شایعه سازمانی, مدیریت شایعه, عوامل عدالت سازمانی,
چکیده مقاله :
هدف کلی تحقیق حاضر طراحی و تبیین الگوی مدیریت شایعه سازمانی در شبکه بهداشت و درمانشهرستان بستان آباد می باشدجامعه آماری این تحقیق کارکنان شبکه بهداشت و درمان بستان آبادمی باشد که تعداد آنها381نفر است.حجم نمونه آماری بر اساس رابطه کوکران192نفر برآورد و بهروش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده است.ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه؛پرسشنامه محقق ساخته شایعه در سازمان و پرسشنامه عوامل موثر بر مدیریت شایعه با استفاده ازتکنیک تحلیل عاملی است که پس از سنجش روایی و پایایی و اطمینان از آن در اختیار نمونه آماریقرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل داده های آماری از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفادهشد. .بدین ترتیب که برای طبقه بندی، تلخیص و تفسیر سوالات پرسشنامه از روش آماری توصیفی ودر سطح استنباطی برای سنجش میزان شایعه سازمانی در بین کارکنان از آزمونtتک گروهی وشناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت شایعه سازمانی به منظور ارائه مدل از تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی وتاییدی و جهت اولویت بندی عوامل مؤثر بر مدیریت شایعه سازمانی از آزمون فریدمن با نرم افزار هایSPssوLisrelاستفاده شده است.