بررسی عددی انتقال حرارت درلوله های فایرهیتر واحد بنزین سازی پالایشگاه تهران
محورهای موضوعی : مکانیک سیالات
1 - هیئت علمی
2 - هیات علمی
کلید واژه: فایرهیتر, هوای اضافی, دبی جرمی, احتراق,
چکیده مقاله :
یکی از اساسی ترین مشکلات در کوره ها و فایرهیترها، کنترل و درحد مجاز نگه داشتن دمای سطح لوله ها می باشد. در این پژوهش انتقال حرارت در لوله های فایر هیتر واحد بنزین سازی پالایشگاه تهران به صورت عددی مورد بررسی واقع شده است. شبیه سازی احتراق کوره از طریق نرم افزار FIHR و همچنین مدل سازی جریان داخل لوله ها بوسیله نرم افزارفلوئنت انجام شده است و بدین ترتیب دمای سطح تمامی لوله ها بدست آمده است. نتایج نشان می دهند که با افزایش میزان هوای احتراق تا 15%، میتوان دمای سطح لوله ها را کاهش داد. علاوه بر این، کاهش دبی جریان سیال فرآیند نسبت به مقدار پیش بینی شده در طراحی و همچنین افزایش دمای هوای احتراق، سبب بالاتر رفتن دمای سطح لوله ها می گردد.
One of the most fundamental problems in the furnace and fire heaters control and maintain the temperature of the tube in allowed range. In this study, heat transfer in tubes of Tehran refinery gas unit heater is investigated numerically. Simulation of combustion furnace has done by FIHR software and modeling of fluid flow is done by commercial Fluent soft war so that the surface temperature of the pipe is obtained. The results show that with increasing combustion air up to 15% can reduce the surface temperature of pipes. In addition, reducing the fluid flow rate to the amount foreseen in the design process as well as increasing combustion air temperature leads to the higher surface temperature of pipes.