خصومت های مسلحانه و خشونت علیه زنان و کودکان از منظر مقررات بین المللی
محورهای موضوعی : تربیت بدنی، مدیریت ورزشی، علوم ورزشیحسنعلی موذن زادگان 1 , محمد علی حیدری 2 , امین نیکومنظری 3
1 - استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، تهران، ایران.
2 - حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد امارات متحده عربی، دبی، امارات متحده عربی
3 - حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری.
کلید واژه: crime, Human Rights, خصومت های مسلحانه, خشونت علیه زنان و کودکان, Armed hostilities, violence against women and children,
چکیده مقاله :
موضوع خصومت های مسلحانه در عصر حاضر یکی از موضوعات مهمدرعرصه بین المللی و داخلی است.جهان هر روزه شاهد جنگ های بین المللیوداخلی می باشد.پیشگیری از این مخاصمات در گرو توسعه مردم سالاری ورعایت حقوق بشر و حکومت قانون در ابعاد گوناگون آن است. زنان و کودکانعامل برانگیختن جنگها نیستند ولی همواره به گواه تاریخ بیشترین صدمات را دراثر جنگ ها به صور گوناگون متحمل شده و می شوند. از مشکلات حادبینالمللى زنان مسئله تجاوز نظامیافته علیه زنان و کودکان درمناقشات مسلحانهاست که با هدف پاکسازى قومى و... به طور وحشیانه صورت مىپذیرد.مسلماًبرخورد قاطع و جدى جامعه بینالمللى مىتواند تأثیرمطلوبى در جلوگیرى ازارتکاب به این اعمال غیرانسانى داشته باشد.
The armed hostility in the present age is one of the most important issues in international and domestic affairs. The world is almost facing civil and international war every day. Preventing such conflicts depends on the development of democracy and respect for human rights and the rule of law in various dimensions. Despite the wars stimulating factors, women and children have always been suffered the most injuries of the wars in different forms based on historical documents. One of the women urgent international problems is the systematic rape against women and children in armed disputes that aimed ethnic cleansing and carried on by brutality. Certainly decisive and serious confronting by the international community could have prevented such inhumane actions .The most important crimes were mentioned in this article referring the international documents.
_||_