بررسی کاهش هزینه مدیریت تحرک در شبکه های سلولی با استفاده از الگوی حرکتی کاربر
محورهای موضوعی : مهندسی الکترونیکمهدیه احمدی 1 , سید علی علویان 2 , علیرضا ملاح زاده 3
1 - دانشجوی کارشناسی ارشد برق-مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر
2 - استادیار دانشکده پست و مخابرات
3 - استادیار دانشگاه خلیج فارس بوشهر
کلید واژه: بهنگام سازی موقعیت, مدیریت موقعیت, مناطق موقعیت, مناطق فراخوانی, SITUATION UPDATE, SITUATION MANAGEMENT, SITUATION AREAS, CALL AREAS,
چکیده مقاله :
با افزایش روز افزون کاربران شبکه مخابرات سیار و بدنبال آن کوچکتر شدن سلول ها برای افزایش ظرفیت شبکه ، می توان پیش بینی کرد که رویه های بهنگام سازی موقعیت و فراخوانی بخش عمده ای از ترافیک سیگنالینگ و پهنای باند رادیویی در این شبکه ها را به خود اختصاص خواهند داد. بنابراین روش های مدیریت موقعیت که تبیین کننده دو مقوله بهنگام سازی موقعیت و فراخوانی می باشد در چنین شبکه هایی از مباحث مهم و بحرانی خواهند بود.جهت پیشرفت در عملکرد PBS ، در این پروژه یک روش مدیریت موقعیت جدید کهMPBS (Mobility Pattern Based Scheme) نام دارد پیشنهاد می شود که اطلاعات زمانی را هم در پروفایل کاربر جای می دهد. به طوریکه موقعیت کنونی کاربر می تواند بوسیله حالت تحرک او و زمان فعلی سیستم معین شود.نتایج بکارگیری مدیریت موقعیت پیشنهاد شده، در طی شبیه سازی نشان می دهند که بار ترافیک سیگنالینگ به طور چشمگیری سبک می شود و در همین حال تاخیر فراخوانی همزمان کاهش می یابد.
With the increasing number of mobile network users and the consequent shrinkage of cells to increase network capacity, it can be predicted that position updating procedures and calling a large part of the signaling traffic and radio bandwidth in these networks Will allocate. Therefore, position management methods that explain the two categories of position updating and calling will be important and critical issues in such networks. To improve PBS performance, in this project, a new position management method called MPBS (Mobility Pattern Based Scheme) It is suggested that it also include time information in the user profile. The current position of the user can be determined by his mobility and the current time of the system. The results of using the proposed position management, during the simulation show that the signal load traffic is significantly lightened while reducing the simultaneous call delay. Finds.
_||_