ارائه الگوی ارزش آفرینی برند در صنعت بیمه با تاکید بر سرمایه گذاری بروی بیمه عمر "رویکرد پژوهشی آمیخته "
محورهای موضوعی : دانش سرمایهگذاری
محمد رضایی
1
(
دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت بازرگانی،واحد امارات،دانشگاه آزاد اسلامی،دبی،امارات متحده عربی.
)
حمیدرضا سعیدنیا
2
(
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
)
زهرا علیپور درویش
3
(
دانشیار، گرو ه مدیریت دولتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران
)
کلید واژه: "ارزش آفرینی", "صنعت بیمه", "بیمه عمر", "سرمایه گذاری ",
چکیده مقاله :
امروزه در اکثر قریب به اتفاق کشورهای پیشرو و موفق، یکی از ستون های اصلی نگهدارنده منابع مادی و غیرمادی دولت ها، سازمان ها، موسسات و ... صنعت بیمه است.شرکت های بیمه گر سعی می کنند با ارائه پوشش های مورد نیاز افراد، از طریق بیمه نمودن خطراتی که سلامتی و حتی عمر آنان را تهدید می کنند، آسودگی خیال افراد را تامین کنند. در بین رشته های مختلف بیمه، بیمه عمرعلت مزایای قابل توجهی که در بر دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف محقق در این پژوهش شناسایی عوامل اثر گذار بر ارزش آفرینی برند در صنعت بیمه با تاکید بر سرمایه گذاری بروی بیمه عمر می باشد.پژوهش حاضر با رویکردی بنیادی بوده و به دنبال ارائه مدلی مفهومی برای تبیین مفهوم ارزش آفرینی برند در صنعت بیمه با تاکید بر بیمه عمر می باشد و پژوهشگر از رویکرد آمیخته استفاده کرده است.به این ترتیب که در بخش کیفی از استراتژی نظریه داده بنیاد و مشتمل بر کدگذاری باز،محوری،انتخابی به منظور دستیابی به مدل الگوی پژوهش بهره برده است. در بخش کمی از روش توصیفی پیمایشی و برای آزمون مدل پیشنهادی خود از نرم افزار ایموس استفاده کرده است که نتایج پژوهش در قالب یک مدل تایید و برازش یافته، شامل 6 بعد اصلی و 28 بعد فرعی ارائه شده است.
Today, in the vast majority of leading and successful countries, one of the main pillars of maintaining material and intangible resources of governments, organizations, institutions, etc. is the insurance industry.Insurance companies try to provide people with the coverage they need, by insuring the risks that threaten their health and even their lives, to provide peace of mind to people.Among the various disciplines of insurance, life insurance is of particular importance due to its significant benefits. Life insurance plays an important role in the financial lives of individuals and families. Because this type of insurance is insurance against loss of income due to the death of the head of the familyThe present study aimed to identify the factors affecting the concept Brand Value Creation in Insurance Industry with Focus on Investment Life Insurance. This was a fundamental research trying to work out a conceptual model for the explanation of Brand Value Creation in Insurance Industry with Focus on Life Insurance. To this end, the author employed a mixed methodology. In the qualitative section, the Grounded Theory including open, axial, and selecting codings was used in order to develop the research model. In the quantitative section, a descriptive survey came to use and the model was tested via Amos software. Afterwards, the results were confirmed in a goodness-of-fit model, and presented in the form of 6 categories and 28 minor subcategories.
_||_