ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاعل معرفت و زمینه گرایی معرفتی
محورهای موضوعی : فلسفه
1 - ندارد
کلید واژه: زمینه گرایی معرفتی, ثابت گرایی, ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاع, اسنادهای معرفتی,
چکیده مقاله :
زمینه گرایی معرفتی دیدگاهی در معرف تشناسی است که بر مبنای آن محتوای معناشناختیاسنادهای معرفتی نسبت به زمینه اسناددهنده تغییر م یکند. این دیدگاه در مقابل دیدگاه غالب درمعرفت شناسی یعنی ثابت گرایی قرار دارد. معرفت شناسان به طور سنتی معتقدند محتوایمعناشناختی اسنادهای معرفتی در هر زمین های ثابت است. به تازگی گروهی از ثاب تگرایان دیدگاهیرا معرفی کرده اند که به ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاعل معرفت معروف است. بر مبنای ایندیدگاه محتوای معناشناختی اسنادهای معرفتی در هر زمین های ثابت است، اما ارزش صدقاسنادهای معرفتی نسبت به زمینه ی فاعل معرفت تغییر می کند. اخیراً استفان شیفر از حامیاندیدگاه زمین هگرایی معرفتی انتقاداتی را بر ثاب تگرایی حساس به فاعل معرفت، وارد کرده است. دراین مقاله از دیدگاه ثابت گرایی حساس به زمینه ی فاعل معرفت در برابر انتقادهای شیفر دفاعمی کنم و استدلال م یکنم که انتقادهای او ردی بر این دیدگاه نیست.
Epistemic contextualism is a view in epistemology that the semanticcontents of knowledge-attributing sentences vary relative to thecontexts of knowledge attributers. Traditionally, epistemologists regardthe semantic content of knowledge sentences as invariable acrosscontexts. This traditional prevailing view is famous to “invariantism.”According to Subjective sensitive invariantism (SSI), the truthconditions of knowledge attributers are constant in different contexts,but truth values of them vary relative to the contexts of knowledgeattributers. Recently, Stephen Shaffer, a proponent of epistemiccontextualism, has criticized SSI. In this article, after defending of SSIin contrast of Shaffer’s arguments, I argue his arguments are unsound.