بررسی و تعیین عوامل محیطی در پذیرش تکنولوژی جدید در معلمان مقطع متوسطه در آموزش و پرورش ناحیه هشت تهران
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگی
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات
کلید واژه: مدل پذیرش فناوری, ادراک از سهولت کاربرد, ادراک از سودمندی, اعتماد, سازگاری,
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: این پژوهش با هدف بررسی و تعیین عوامل محیطی در پذیرش تکنولوژی جدید در معلمان مقطع متوسطه در آموزش و پرورش ناحیه هشت تهران انجام گرفت. روش پژوهش: در این پژوهش از روش پژوهش همبستگی استفاده شد. جامعه آماری این مطالعه 20 نفر از معلمان مدارس تهران بودند، با استفاده از روش بوت استریپ به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه TAM که توسط پوالد رز (2004) هآنگ و دیگران (2004)، سنج و پاتن (2002) و گاردنر و آموروسو (2004) تهیه شده بود جمعآوری گردید و با استفاده از روش آماری PLS Smart مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتیجهگیری: نتایج نشان داد که سازگاری بر تکنولوژی جدید موثر نبوده است. در مورد تأثیر ادراک از سهولت کاربرد بر ادراک از سودمندی، تأثیر اعتماد بر تکنولوژی جدید، از سهولت کاربرد بر تکنولوژی جدید موثر بودهاند.
Objective: This study aimed to determine the environmental factors in the adoption of new technology in the education of secondary school teachers in Tehran was conducted in eight districts. Methods: In this study were used in the study. The population of this study, 20 patients were schoolteachers Tehran, boot strip using a sample selected And the necessary data using the TAM questionnaire Poald Rose (2004), Han (2004), cymbals and Patton (2002) Amoroso and Gardner (2004) obtained was collected and analyzed using PLS Smart Case were analyzed. Conclusion: The results showed that the adaptation of new technologies has not been effective. Effect on perceived ease of use on perceived usefulness, impact of trust on new technologies, the ease of use of new technologies have been more effective