نظری به مد و ارائه الگوی مدیریت مد
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیعلی رشید پور 1 , ابوذر فردی بیرانوند 2 , مهدی ماسوری 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: مد, مدگرایی, مدیریت مد, الگوی مدیریت مد,
چکیده مقاله :
مقاله حاضر که پژوهشی در حوزه ی مد و فرهنگ می باشد، در ابتدا با تعریفی جامع از مد و فرهنگ و نقش وتاثیر آن در جامعه، به بررسی ماهیت مد و انواع آن در جوام ع مختلف می پردازد. با گذری بر نحوه پیدایش مد و مدگرایی در جوامع مختلف و نحوه زوال آنها، به ضرورت و اهمیت مدیریت مد در سطح جوامع اشاره می کند و در ادامهضمن بحث در مورد مراحل مدیریت پدیده ی م د، به ارائه الگوی مدیریتی آن می پردازد. در پایان به این نتیجه می رسدکه پدیده های فرهنگی قابل مدیریت، کنترل و نظارت بوده و برای مسئله مد و مد گرایی باید به فکر هدایت و کنترلبود.
The present article which is an investigation in the field of fashion andculture, offers first a comprehensive definition of fashion and culture andtheir effect on the society, and then reviews the identity of fashion and itsvariety in different societies. Considering the way fashion and fashiontendency appears in different societies and the way it declines, this articlepoints out the importance and necessity of fashion management insocieties, and discussing the steps of management of the phenomenon offashion, it offers a managerial plan for it. At the end, it concludes thatcultural phenomena are manageable and controllable, and the problem offashion and fashion tendency should be directed and controlled.