مشارکتهای دانشجویی و نقش آن در توسعه فعالیتهای فرهنگی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال(
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگی
1 - ندارد
کلید واژه: مشارکت, مشارکتهای دانشجویی, توسعه, توسعه فرهنگی, توسعه مدیریت فرهنگی,
چکیده مقاله :
این مقاله در راستای تبیین مشارکتهای دانشجویی و تأثیر آن در توسعه فعالیتهای فرهنگی نخست به اهمیت موضوع پرداخته و در ادامه ضمن توصیف مفهوم توسعه و ابعاد آن تعاریفی را در خصوص مشارکت و مزایای آن ارایه نموده و سپس نقش مشارکتهای دانشجویی در توسعه مدیریت فرهنگی تشریح شده است. از آنجا که محقق در این پژوهش در صدد است تا مهمترین موانع و عوامل ایجاد ارتباط میان مشارکت دانشجویان در واحد دانشگاهی خلخال را شناسایی و راهکارهایی در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش مشارکت دانشجویان در امور فرهنگی ارایه نماید؛ بدین منظور پرسشنامه محقق ساختهای تهیه و در بین نمونههای 200 نفری از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه مشغول به تحصیل در واحد دانشگاهی مذکور در مهرماه 1388 توزیع و عوامل مؤثر در میزان مشارکت دانشجویان با دانشگاه را مورد سنجش قرار دهد. نتایج این پرسشنامهها که در قالب یک پرسشنامه بسته پاسخها جمعآوری شده بود. مورد تجزیه و تحلیل و بحث و تفسیر قرار گرفت و مهمترین عوامل مؤثر در میزان مشارکت دانشجویان از دیدگاه این پژوهش شناسایی گردید. در پایان پژوهشگر راهکارهایی را از دیدگاه مدیریت فرهنگی که موجب نیل به افزایش مشارکت دانشجویان و ارتقاء نقش دانشجویان در توسعه مدیریت فرهنگی میگردد، ارایه داده است.
This research indicates the participation of university students and its effects oncultural activities in advance.Therefore the concept’development’with all dimensionsare described in viewpoint of participation advantages. Consequently, the role ofstudents’participations in dealing with development of cultural management isdefined.Since the researcher attempts to find main barriers of this participation atI.A.U, Khalkhal Branch, then represents several suggestions for making studentsmotivated to participate in cultural activities.However, the ‘questionnaire forms’ aredistributed in 200students as statistical participation whom are studying at I.A.UKhalkhal Branch in mehr 88 (Sep-Oct2009).Finally, the data derived from questionnares is analyzed, and then the mosteffective factors of students’participations are found.