نقش آموزش نوین و مهارتها در توسعه فرهنگی ( با تأکید بر مدارس)
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیالهه حیدری زاده 1 , حدیثه ذبیحی 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: فناوری اطلاعات و ارتباطات, توسعه فرهنگی, توسعه پایدار,
چکیده مقاله :
در این مقاله نویسنده در ابتدا با گذری بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه آموزش و نقش آن درتصمیم گیری کشورها به طبقه بندی آنها از نظر سطح دستیابی و استفاده از این فناوری می پردازد . در ادامه با تقسیمبندی مهارتهای لازم برای قرن 21 و نقش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن پرداخته و تاثیر آن در مهارتهایارتباطی، اطلاعاتی، محاسباتی، اداره ی رفتار شخصی و رقابتی، اجتماعی و مشارک تی، کاری و آموزشی مورد بحث قرارمی دهد و نقش آن در توسعه فرهنگی و توسعه پایدار کشور ایران بررسی می کند . این پژوهش نشان می دهد که ورودفناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند یک محیط یادگیری توامند ایجاد کند و محدودیتهای حوزه کتاب و معلم رامورد چالش قرار دهد، سبب ایجاد فضای همفکری و هم اندیشی شود، بر نگرش دانش آموز به مقوله پژوهش تاثیربگذارد، یک بستر توامند برای فعالیتهای پژوهشی ایجاد نماید و سبب شکوفائی ذهن و خلاقیت دان شآموزان شود.
In this article the writer first reviews the importance of information andcommunication technology in training and its role in countries’ decisionmaking, and categorizes them based on the level of availability and use ofthis technology. Afterwards, divides the necessary skills for the twenty firstcentury and the role of the information and communication technology skillin it, and discusses its effect on communicational, informational andaccounting skills, and on controlling individual and competitive, social andcontributory, band, wok and training behavior. It also reviews the role ofthese skills and behaviors in cultural development and permanentdevelopment of Iran. This research shows that the entrance of informationtechnology can create a powerful learning environment, challenge therestrictions of books and instructors, provide an atmosphere of unanimity,affect student’s attitudes toward the investigation, create a powerful fieldfor investigational activities, and lead to the flourish of the mind andcreativity of students