نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتقای سطح خلاقیت نوجوانان
محورهای موضوعی : مدیریت فرهنگیدکتر شهناز هاشمی 1 , دکتر سیدرضا صالحی امیری 2 , لیلا باباخانی 3
1 - ندارد
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: خلاقیت نوجوانان, تست های خلاقیت, کانون پرورش فکری کودکان و نوجو, فعالی تهای فرهنگی,
چکیده مقاله :
این مقاله با هدف بررسی میزان نقش آفرینی آموزش فعالیت های فرهنگی در ارتقای سطح خلاقیت نوجوانانمراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه مدیریت استان تهران و تحلیل محتوای تس تهای خلاقیتدو گروه نوجوانان عضو مراکز کانون و نوجوانان غیر عضو کانون پرداخته است. این فعالیت های فرهنگی مراکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با ارتقای سطح خلاقیت نوجوانان رابطه وجود دارد ونوجوانانی که به طور مداوم در این فعالیت ها شرکت داشته اند، نسبت به نوجوانانی که در این فعالیت ها شرکتنداشته اند از خلاقیت بالاتری برخوردارند.
This article aiming to review the extend to which the education ofcultural activities have in increasing the creativity level of children in the“Institute for Intellectual Development of Children” of Tehran province,analyzes the content of creativity tests of both groups of children who aremembers of these institutes and who are not members of these institutes.These investigations show that children who have regularly attended thecultural activities of the “Institute for Intellectual Development ofChildren” are much more creative than children who do not take part inthese cultural activities.