طراحی ابزار سنجش کیفیت خدمات پژوهشی مبتنی بر مدل سروکوآل
محورهای موضوعی : حسابداری مدیریت
1 - ندارد
کلید واژه: کیفیت خدمات پژوهشی, ابزار سنجش کیفیت خدمات پژوهشی, مدل سروکوآل,
چکیده مقاله :
ارزیابی و کنترل عملیات داخل سازمان یکی از اهداف نهایی فرآیند حسابداری مدیریت می باشد. در این راستااز ابزار و مدل های علمی متنوع متناسب با وضعیت و عملیات هر سازمان استفاده می گردد. مدل سروکوآل از مدلهای معتبر و متداول سنجش کیفیت خدمات است که در آن از ابزار پرسشنامه استاندارد شده استفاده می شود وتوسط "پاراسورامان" و "زیتامل" معرفی گردیده است. سنجش کیفیت خدمات پژوهشی در برای ارزیابی توانرقابت پذیری مراکز پژوهشی و دانشگاهی از جمله موضوعاتی است که در این حوزه وارد شده است.مقاله حاضر، نتیجه پژوهش کتابخانه ای است که در چارچوب روش شناسی علمی اجرا گردیده و هدف آنطراحی ابزاری برای سنجش کیفیت خدمات پژوهشی در چارچوب مدل سروکوآل است . در چارچوب نتایج حاصل از مطالعه، ابزار س نجش ک یفیت خدمات پژوهشی مبتنی بر مدل SERVQUAL که مشتمل بر پارامترهای خدمات پژوهشی است، طراحی و معرفی شده است.
Assessment and control of operations within the organization is one of the ultimategoals of management accounting process. In this context the various scientific toolsand models to suit the situation and operations of each organization is used.SERVQUAL model is one of the conventional and valid quality service models thatuse a standardized questionnaire that has been introduced by Parasuraman andZeithaml. Quality Assessment of Research Services to assess competitive ability andacademic research centers, including the issues that has been entered in this field.Paper, is the result of library research within the scientific methodology has beenimplemented and its purpose is design a tool for measure quality of research servicesin SERVQUAL model. In the context of the results of the study, assessment-basedresearch services quality SERVQUAL model, which includes design parameters andthe Research Service has been introduced