رسانه ها و توسعه حقوق محیط زیست
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهفرهاد دبیری 1 , عارف واحد ناوان 2
1 - ندارد
2 - نویسنده و مسئول مکاتبات
کلید واژه: رسانه, محیط زیست, قانون, افکار عمومی,
چکیده مقاله :
در جهان امروز محیط زیست به یکی از مسایل مهم و نگران کننده تبدیل شده است. توجه بهمحیط زیست و مسایل مربوط به آن برای نخستین بار در رسانههای ایالات متحده آمریکا مطرح شد.دهه 60 دهه شکوفایی و در واقع سرآغاز جدی توجه به محیط زیست در رسانهها بود. کنفرانسهایمحیط زیستی در استکهلم، ریودوژانیرو و ژوهانسبورگ با سرو صدای زیاد رسانه ای برگزار شدند. درایران نیز توجه به مسایل محیط زیست به ویژه در دهه های اخیر افزایش یافته است به همین منظورقوانینی برای توجه رسانه به محیط زیست وضع گردیده است. در این نوشتار کوشش شده است تااهمیت رسانه و افکار عمومی در نهادینه کردن قوانین زیست محیطی و در نتیجه بسط حقوق محیطزیست مورد توجه قرار گیرد.نتایج این پژو هش نشان می دهد که در توسعه حقوق محیط زیسترسانهها از جایگاه ممتازی برخوردارند؛ بر همین اساس توجه به محیط زیست در برنامههای توسعهایکشور افزایش داشته است.