مطالعۀ رابطۀ بین رفتار رسانه ای ایرانیان مقیم تورنتو و ویژگی های کشور میزبان
محورهای موضوعی : مدیریت رسانه
1 - نویسنده و مسئول مکاتبات
کلید واژه: مخاطب محور, رسانه محور, مخاطب جمعی, پراکندگی, مهاجرت دیاسپورا, رسانۀ مهاجرتی,
چکیده مقاله :
با توجه به افزایش میزان مهاجرت تحت تأثیر عوامل گوناگون از جمله توسعه و پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی ، افزایش دامنۀآگاهی ها و نیازهای افراد و جهانی شدن فرهنگ و اقتصاد و بسیاری از عوامل دیگر، مباحث پیرامون مهاجران امروزه اهمیت ویژه اییافته است، با توجه به آن که وسایل ارتباطی به عنوان یکی از منابع محیطی در رفتار و ادراکات افراد نقش مؤثری ایفا می کند، بررسیتأثیرات رسانه ها نیز بر رفتار مهاجران از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. تحقیق حاضر بر آن است تا با تلفیق دیدگاه های "مخاطبمحور" و "رسانه محور"، رابطۀ بین رفتار رسانه ای ایرانیان مقیم تورنتو کانادا را به عنوان جمعیتی مهاجر و ویژگی های کشور میزبانمورد بررسی قرار دهد.