رابطه بین ارزشهای دینی و توسعه روابط عمومی در سازمان های هزاره سوم
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهسید محمود هاشمی 1 , اسماعیل کاوسی 2 , محسن نایبی 3
1 - نویسنده و عهده دار مکاتبات
2 - ندارد
3 - ندارد
کلید واژه: جهانی شدن, روابط عمومی, روابط عمومی اسلامی, ارزشهای دینی در روابط عمومی,
چکیده مقاله :
اسلام فراخوانی به سوی هدایت و ایمان و دعوت دوستانه ای است که خیر و صلاح را برای مردمان جستجو می کند و دیدگان آنها رابر نعمتی که با ایمان به خدا بر ایشان نازل می گردد، می گشاید. لذا روابط عمومی اسلامی باید بتواندبا حفظ ارزشهای متعالی مدیریترا در تصمیم گیری ها و استراتژی های سازمان در قبال محیط و مخاطبان یاری رساند و وی را از اهمیت ارتباط دوسویه با محیط،ارزیابی سازمان از نظر مخاطبان ، ضرورت مخاطب محوری در سازمان، تطبیق برنامه ها و سیاست های سازمان با گرایش ها و خواستهها و نیازهای مخاطبان، آگاه نماید.در این مقاله در راستای توسعه روابط عمومی اسلامی در سازمان ها، نخست مفهوم روابط عمومی در دوران معاصرمطرح و در ادامهضمن توصیف نقش ارزشهای دینی در روابط عمومی ، با توجه به چهار چوب نظری تحقیق به بررسی رابطه ارزشهای دینی و توسعهروابط عمومی در سازمان ها اشاره نموده ودر خاتمه نتایج حاصله از آزمون فرضیه ها ارائه شده است.