مدیریت امنیت مجازی خدمات بانکی اینترنتی و تاثیر آن بر جذب مشتریان بانک تجارت
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهعلیرضا تلخابی علیشاه 1 , حمید رضا حسینی دانا 2 , داود شعبانی صابر 3
1 - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
2 - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
3 - کارشناس ارشد گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد دماوند ، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
کلید واژه: امنیت مجازی, کنترل امنیت عملیات و ارتباطات, کنترل دسترسی به اطلاعات, کنترل دستیابی به اطلاعات, جذب مشتریان,
چکیده مقاله :
هدف کلـی از این پژوهش بررسی مدیریت امنیت مجازی خدمات بانکی اینترنتی و تاثیر آن بر جذب مشتریان بانک تجارتمیباشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان بانک تجارت در شهر تهران در سال 1394 تشکیل میدهند. جهت برآورد با استفاده از فرمول کوکران، 143 نفرمشتریانبه صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامهها بر روی آنان اجرا شد. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفـی پیمایشـی استفاده شده است و ابزار اندازهگیری این پژوهش را، پرسشنامة محقق ساخته 35 سوالی که بر اساس نظریات مربوطه تنظیم شده تشکیل میدهد. اعتبار پرسشنامه بر پایة روش آلفای کرونباخ برای تمامی مواد پرسشنامه(30 سوال) پرسشنامه امنیت مجازی بانکداری 933/0 و (5 سؤال)جذب مشتریان 741/0 به دست آمد. که این میزان بیانگر هماهنگی درونی پرسشنامه در حد مطلوب است. همچنین در برآورد روایی پرسشنامه ها مشخص گردید که تمامی سؤالها و مولفهها، همبستگی معناداری با کل پرسشنامه دارند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از جدول فراوانی، همبستگی پیرسون و رگرسیونتحت نرمافزار Spss استفاده گردید. یافتههای پژوهش نشان داد که، همبستگی مثبت و معناداری بین کنترل امنیت عملیات و ارتباطات، کنترل دسترسی به اطلاعات و کنترل دستیابی به اطلاعات و جذب مشتریان بانک تجارت وجود دارد.
The main goal of this research is evaluation of virtual security management of internet banking service and its effect on absorption of Tejarat Bank customers. Statistical universe of this research includes all of Tejarat Bank's Tehran customer in year 1394. For estimation by Cochran’s formula, 143 persons have been chosen randomly and the questionnaire have been done for them. In this research the survey descriptive research method have been used and the measurement tools of this research is a research made questionnaire including 35 questions, that have been formed based on relative theories. The validity of questionnaire have been obtained based on cron Bach alpha method for all subject of questionnaires (30 questions) questionnaire of banking virtual security 0/933 and (5 questions) customer absorption 0/741. And this amount demonstrate the internal accordance of questionnaire is optimum. Also in validity estimation it has been determined that all questions and components have correlation with the whole questionnaire. For data analysis by the frequency table, the Pearson and Regression's correlation have been used under SPSS software. The data research demonstrate that there is a meaningful and positive correlation between security controlling of operation and communication, controlling of a information achievement and customer absorption.
_||_