تحلیل پدیدارشناسی تجربه زیسته کارکنان از موانع انتشار داوطلبانه مهارت ها و تجربیات اکتسابی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط ایلام)
محورهای موضوعی : مدیریتصادق فیض الهی 1 , بدران کاظمی 2
1 - گروه مدیریت، واحد مهران، دانشگاه آزاد اسلامی، مهران، ایران
2 - کارشناس ارشد مدیریت، واحد ایلام،دانشگاه آزاد اسلامی،ایلام،ایران
کلید واژه: پدیدارشناسی, تجربه زیسته, مدیریت دانش, موانع انتشار داوطلبانه,
چکیده مقاله :
امروزه دانش یکی از مهم ترین سرمایه های سازمانی می باشد،. بنابراین مدیریت دانش برای سازمان ها بسیار مهم است، زیرا سایر دارایی های یک سازمان را مدیریت می کند به همین دلیل پرداختن به این موضوع نقش حیاتی در موفقیت سازمان ها دارد. این پژوهش با هدف شناسایی موانع تسهیم دانش در شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام انجام گرفت. پژوهش از منظر هدف کاربردی و از نوع پژوهش کیفی-کمی است. در قسمت پژوهش کیفی از روش پدیدارشناسی و در قسمت پژوهش کمی از تحلیل عاملی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش کارکنان شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام می باشند. داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 16 نفر از کارکنان که بصورت نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شده اند،گردآوری شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که موانع تسهیم دانش شامل موانع شخصی، سازمانی، تکنولوژیک و فرهنگی است که زیر مولفه هایی همچون فیلترینگ، سرعت اینترنت، شبکه های اجتماعی و مزیت رقابتی را می توان در قیاس با مطالعات قبلی به عنوان دستآورد جدید معرفی کرد.
Today, knowledge is one of the most important organizational assets. Therefore, knowledge management is very important for organizations, because it manages other assets of an organization, therefore addressing this issue plays a vital role in the success of organizations. This research was conducted with the aim of identifying the barriers to knowledge sharing in Ilam Province Industrial Estates Company. The research is from the point of view of applied goal and qualitative-quantitative type of research. Phenomenological method was used in qualitative research and factor analysis in quantitative research. The statistical population of the research is the employees of the industrial estates company of Ilam province. The required data was collected through semi-structured interviews with 16 employees who were selected as a purposive sampling. The obtained results show that the barriers to knowledge sharing include personal, organizational, technological and cultural barriers, which sub-components such as filtering, internet speed, social networks and competitive advantage can be introduced as new achievements in comparison with previous studies.