بررسی تأثیر عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتمهدی ابراهیمی نژاد 1 , محبوبه عسکری باقر ابادی 2
1 - دانشیار دانشگاه شهید باهنر
2 - دانشجوی ارشد مدیریت دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلید واژه: سازگاری, عملکرد, رهبری, ارتباط با ذینفعان, رسالت سازمان,
چکیده مقاله :
زمینه: در هر سازمان، عوامل گوناگونی بر عملکرد کارکنان اثر می گذارند که این عوامل بسته به ماهیت و اهداف سازمان متفاوت میباشند. لذا مدیران سازمان بایستی با توجه به آن ها به اهداف اساسی سازمان دست یابند. هدف : شناسایی میزان تأثیر عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان میباشد. روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعهی آماری این پژوهش را کلیهی کارکنان عملیاتی ( آتش نشانان) سازمان آتش نشانی شهر کرمان تشکیل میدهند. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه های محقق ساخته عملکرد با پایایی 799/ 0و عوامل اثرگذار سازمانی با پایایی 889/ . استفاده شد .جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای آماری SPSS24 و Smart PLS 2 استفاده شده است. یافته ها: نتایج آزمون نشان داد که به طور کلی عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان تأثیر مثبت دارند. نتیجه گیری: متغیرهای سازگاری، رهبری و رسالت سازمان بر عملکرد کارکنان تأثیر مثبت داشته اما عامل ارتباط با ذینفعان بر عملکرد کارکنان تأثیری ندارد.
Background: In each of the various factors that affect the performance of the staff of these factors are different depending on the nature and goals of the organization. Therefore, managers should pay attention to it to achieve the fundamental objectives of the organization. Objective: Purpose of this study is to identify the impact of organizational factors on the performance of employees. Method: The research for the purpose and the method of research is descriptive-correlation. The population of this study included all operational staff (Fire) Fire Department in Kerman form. To collect data, a researcher-made questionnaire with reliability performance 0/799 and organizational factors affecting the reliability of the 0/889 Data were analyzed using statistical software SPSS24 science appeared and Smart PLS 2 is used. Findings: The results showed that overall organizational factors have a positive impact on the performance of employees. Conclusion: Adaptability variables, leadership and mission of the organization have a positive effect on employee performance but the agent does not affect communication with stakeholders on the performance of employees.
_||_