تحقیقی در مورد عملکرد چند رنگ مختلف در آگهی اینترنتی و رنگ پس زمینه صفحات وب در شرایط معین
محورهای موضوعی : آینده پژوهیحسین وظیفه دوست 1 , مهرزاد کاری 2
1 - ندارد
2 - ندارد
کلید واژه: بنر, بک گراند, تبلیغ آنلاین, تبلیغ برخط, رنگ, میزان کلیک, رفتار مصرف کننده اینترنتی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر به احتمال قوی برای نخستین بار در ایران کوشش نموده است تا گوشه ای از هزارتوی عوامل موثر بر رفتار مصرفکننده ایرانی را در پرتو طراحی وب سایت و بازاریابی الکترونیکی بنمایاند؛ تا شاید دیباچه ای باشد بر پژوهش های بعدی در راستایشناسایی هر چه بیشتر عوامل تاثیرگذار؛ و امید است اول گام باشد، در راهی که ما را به سوی مد لهای پیش بینی رفتار مصرفکنندگان برخط 1 در ایران هدایت می نماید؛ تا شرکت ها بتوانند با استفاده از آنها شالوده ای استوار و پایا برای کسب وکار اینترنتی خودتدارک ببینند. نتیجه این تحقیق که با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از ثبت فعالیت های بینندگان اینترنتی به دست آمده، نشانمی دهد که چگونه انتخاب رنگ ممکن است بتواند رفتار مصرف کننده اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ پس زمینه صفحات و رنگمورد استفاده در طراحی آگهی های بنری مواردی هستند که در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته اند.
In the hazardous environment of contemporary business, online ventures need to predict the performance oftheir websites; where everything can be gauged in terms of their audience's behaviour in reaction to onlineexposure. Designing interfaces without having a good conception of website components is just a leap in thedark. Intuitive drawing up a patchwork of fonts, words, images, sound, animations, colours, functional parts,etc. may not always bear the exquisite fruit. Nor does ad hoc imagination with trial and error unfailingly letthis merry-go-round go round. Designers need to enjoy guidelines which can't lead them on!Colour is the first factor we focused on, from a log file analysis point of view; to be continued by other ringsof the chain, hopefully moving towards a comprehensive online consumer behaviour model.