پیش بینی مولفه های کسب و کار انرژیهای تجدیدپذیر (با بررسی آینده انرژی و سناریوهای آن تا افق 2050 و توسعه انرژیهای نو و سیاستهای جهانی و نقش آن در کشور)
محورهای موضوعی : آینده پژوهیشهرزاد هوشمندی نیا 1 , کریم حمدی 2 , سراج الدین محبی 3 , افسانه زمانی مقدم 4
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - گروه مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.
4 - گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
کلید واژه: آینده پژوهی, مدل کسب و کار, انرژیهای تجدیدپذیر, فناوری های آینده, انرژی, فن بازار,
چکیده مقاله :
مدلهای کسب و کار، ساختارهای اساسی نحوه ایجاد، عرضه و توسعه و نفوذ شرکتها، به عنوان موتور اقتصاد هر کشور هستند. آنها سرعت رشد اقتصادی و میزان مصرف منابع را تعیین میکنند. مدلهای کسب و کار علاوه بر تعداد و نوع مشاغل موجود، کیفیت و قیمت در بازار، کیفیت جوامع و زندگی را نیز تعیین میکنند. تحقیقات نشان میدهد که شیوههای جستجو بخش مهمی از فرایند نوآوری است. از تئوری دانش مبتنی بر نوآوری و تکنیکهای آماری پیشرفته (کوپولا با استنتاج بیزی)، نشان می دهد که شرکتهای در حال تأسیس بطور عمده در هنگام معرفی مدلهای جدید کسب و کار، هنگام نوآوری محصولات و فرآیندها به چندین منبع خارجی با جستجوی عمیق وگسترده متکی هستند. این جستجوی عمیق وگسترده خارجی برای نوآوری مدلهای کسب و کار (BMI) مهم است زیرا در هنگام معرفی مدلهای جدید تجاری که بیشتر به جای دانش فنی یا ضمنی در تجارت تکیه دارند، این مدل به دنبال کشف دانش در زمینه فعالیت شرکتهاست.
Business models are the basic structures of how companies are created, marketed, developed and infiltrated, as the engine of any country's economy. They determine the pace of economic growth and resource consumption. Business models, in addition to the number and type of jobs available, also determine the quality and price in the market, the quality of communities and life. Research shows that search practices are an important part of the innovation process. Innovative knowledge theory based on advanced statistical techniques (Bayesian inference duplicate) shows that start-ups rely heavily on multiple external sources for in-depth and extensive search when introducing new business models, when innovating products and processes. This deep and extensive external search for business model innovation (BMI) is important because when introducing new business models that rely more on business rather than technical or implicit knowledge, the model seeks to explore knowledge of corporate activity.Business models are the basic structures of how companies are created, marketed, developed and infiltrated, as the engine of any country's economy. They determine the pace of economic growth and resource consumption. Business models, in addition to the number and type of jobs available, also determine the quality and price in the market, the quality of communities and life. Research shows that search practices are an important part of the innovation process. Innovative knowledge theory based on advanced statistical techniques (Bayesian inferenc
_||_