رابطهی استراتژیاطلاعاتی و استراتژی قیمتگذاری با وفاداری مشتری با میانجیگری ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی در پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی
محورهای موضوعی : آینده پژوهی
شهرام خلیل نژاد
1
,
مرجان معدنشکاف
2
,
علیرضا ولی
3
1 - گروه مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت و حسابداری. دانشگاه علامه طباطبائی.تهران.ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت و حسابداری. دانشگاه علامه طباطبائی.تهران.ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی.دانشکده مدیریت و حسابداری.دانشگاه علامه طباطبائی.تهران. ایران
کلید واژه: استراتژی اطلاعاتی, استراتژی قیمتگذاری, وفاداری, ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی , پلتفرم های خرده فروشی آنلاین,
چکیده مقاله :
امروزه داشتن مشتریان وفادار در پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی یک مزیت رقابتی مهم محسوب میشود، زیرا وفاداری مشتریان سبب میشود تا یک کسبوکار بتواند در برابر فعالیتهای تبلیغاتی و بازاریابی رقبا و به طورکلی محیط رقابتی پلتفرمها مقاومتکرده و سودآور باقی بماند، از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه استراتژی اطلاعاتی و استراتژی قیمتگذاری با وفاداری مشتری با توجه به نقش میانجی ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی در پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی است. روششناسی اجرای پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی است و حجم نمونه با توجه به جدول مورگان ۳۸۴ نمونه برآورد شد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. متغیرهای اصلی پرسشنامهی پژوهش شامل استراتژی اطلاعاتی، استراتژی قیمتگذاری، وفاداری و ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی است. یافتههای پژوهش نشان دادند که استراتژی قیمتگذاری و استراتژی اطلاعاتی با میانجیگری ادراک مشتری از ارزش پیشنهادی در پلتفرم های خرده فروشی اینترنتی با وفاداری مشتری رابطه مثبت و معناداری دارند. این نتایج به پلتفرمهای خرده فروشی اینترنتی کمک میکند تا با اتخاذ استراتژیهای مناسب، موجب وفاداری مشتریان خود شوند.
Nowadays, having loyal customers in online retail platforms is a crucial competitive advantage, as customer loyalty enables a business to stand firm against the advertising and marketing activities of rivals and in general the competitive environment of the platforms and at the same time stay profitable. Therefore, the purpose of this study is to investigate the relationship between information strategy and pricing strategy with customer loyalty concerning the mediating role of customer perception of value proposition in online retail platforms. The method of conducting the present study is descriptive-correlation. The statistical population of the research is customers of online retail platforms and the sample size is estimated according to Morgan table 384 samples which were selected as a sample using a simple random sampling method. The main dimensions of the research questionnaire include information strategy, pricing strategy, loyalty, and customer perception of the value proposition. Findings showed that pricing strategy has a positive and significant relationship with customer loyalty although no positive and remarkable vicinity was detected between information strategy and customer loyalty. The results also showed that pricing strategy and information strategy through the mediating variable of customer perception of value proposition have a positive and significant relationship with customer loyalty.