ارائه الگوی بازاریابی دیجیتال به منظور توسعه املاک از دیدگاه سازندگان
محورهای موضوعی : مدیریت
مسعود ماله میر
1
,
احمد عسکری
2
,
داریوش جمشیدی
3
1 - گروه مدیریت، واحد بین الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، کیش، ایران
2 - گروه مدیریت، واحدلامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
3 - گروه مدیریت، واحدخنج، دانشگاه آزاد اسلامی، خنج، ایران
کلید واژه: بازاریابی, بازاریابی دیجیتال, توسعه, توسعه املاک, املاک و مستغلات.,
چکیده مقاله :
بازاریابی دیجیتال به ابزاری اساسی برای توسعه املاک و مستغلات تبدیل شده است و سازندگان نمیتوانند این روش را نادیده بگیرند. دیجیتال مارکتینگ با کمک ابزارهای متنوعی مانند دادههای تحلیلی، تبلیغات دیجیتال و شبکههای اجتماعی، فضایی برای تعامل مؤثرتر با مشتریان فراهم کرده و تأثیرات عمیقی بر فرآیندهای بازاریابی گذاشته است. این تحقیق با روش کیفی و بر اساس روش نظریه پردازی داده بنیاد انجام شده است. نمونههای مورد مطالعه شامل 10 نفر از خبرگان و اساتید دانشگاه میباشند که دارای تجربه تدریس و ساخت و ساز در حوزه املاک به مدت 10 سال بودند و با توجه به یافتههای حاصل از مصاحبههای به عمل آمده که چگونه الگوی بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی محتوا، بهینهسازی موتور جستجو، و تبلیغات پرداختی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی وابسته، موبایلی، بازاریابی وابسته به داده میتواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و رضایت مشتری را بهبود بخشد. که این امر را در طی مراحل حصول یافتهها، کدگذاریها و ارائه مدلی به نمایش گذاشته است. در این تحقیق بدین نتیجه رسیدهاند که دیجیتال مارکتینگ از دیدگاه سازندگان، نه تنها به ابزاری برای تبلیغ پروژهها تبدیل شده است، بلکه یک ضرورت برای موفقیت در بازار رقابتی امروز املاک و مستغلات میباشد که با استفاده از استراتژیهای نوین دیجیتال میتواند دسترسی به مشتریان هدفمند را افزایش داده، هزینهها را کنترل کرده و اثربخشی فرآیندهای بازاریابی را بهبود بخشد. این رویکرد به سازندگان کمک میکند تا پروژههای خود را با موفقیت بیشتری توسعه دهند و در مقابل رقبا پیشتاز باشند.
Digital marketing has become an essential tool for real estate development, and developers cannot ignore this method. Digital marketing, aided by various tools such as analytics, digital advertising, and social networks, has created a space for more effective customer interaction and has had a profound impact on marketing processes. This research employed a qualitative method, grounded in the theory of grounded theory. The study samples included 10 experts and university professors who had teaching and construction experience in the field of real estate for 10 years and according to the findings from the interviews, how digital marketing patterns such as content marketing, search engine optimization, and paid advertising, social media marketing, email marketing, affiliate marketing, mobile, data-driven marketing can increase conversion rates and improve customer satisfaction. This has been demonstrated during the stages of obtaining findings, coding, and presenting a model. The study concluded that digital marketing, from the perspective of developers, has become not only a tool for promoting projects but also a necessity for success in today's competitive real estate market. Using modern digital strategies can increase access to targeted customers, control costs, and improve the effectiveness of marketing processes. This approach helps developers develop their projects more successfully and stay ahead of their competitors.
Anousheh, M., & Mohammadi, M. J. (2023). Investigating the effect of conversational robots on consumers' willingness to buy online products 9th National Conference on Modern Studies and Research in the Field of Humanities, Management and Entrepreneurship of Iran. https://civilica.com/doc/1562632 https://civilica.com/doc/1562632 [In Persian]
Bansude, S., Hittalmani, V., & Bura, S. (2023). Impact of digital marketing on real estate business, business. International Journal of Health Sciences, 5(S1), 172–183.
Bavarsad Shahripour, S. (2010). Digital Marketing: Evaluation Tools and Indicators First Conference on Management and Tourism Industry. https://civilica.com/doc/1223267 https://civilica.com/doc/1223267 [In Persian]
Cole, R., Stevenson, M., & Aitken, J. (2019). Blockchain technology: implications for operations and supply chain management , Supply Chain Management. An International Journal, Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/SCM-09-2018-0309
Fuxman, L., Elifoglu, H., & Nan Chao, C. (2014). Digital Advertising: A More Effective Way to Promote Businesses’ Products. Journal of Business Administration Researches, 3(2). https://doi.org/10.5430/jbar.v3n2p59
Hashemi, S., & Sotoudeh, S. (2018). Providing a framework for enhancing the security of smart homes based on the Internet of Things using the IoT-A reference architecture. Iranian Journal of Information and Communication Technology, 36. https://doi.org/20.1001.1.27170411.1397.10.35.4.0 [In Persian]
Hemmati, S., & Ghorbani, H. (2023). The impact of cloud computing on the construction industry Sixth International Conference on Innovation in Architectural Engineering and Urban Planning. https://civilica.com/doc/1604370 https://civilica.com/doc/1604370 [In Persian]
Ibrahim, F. A., Boying, W., Abdul Rahim, N. S., & Mohd Shafiei, M. W. (2023). The Influence of Augmented Reality on Purchase Intention in the Housing Industry. Journal of Consumer Behaviour. https://doi.org/10.1155/2023/5728088
Rahmati, M. (2024). Designing a New Marketing Strategy in the Real Estate Market of Tehran Using Combined Tools of Lean and Green Mass Marketing. Quarterly Journal of Management Sciences Research, 6(18). https://civilica.com/doc/2032741 [In Persian]
Rezaei, R., Shaham, A., Mottaghi, S., & Samak, S. (2019). Application of Artificial Intelligence in Buildings National Conference on New Sciences and Technologies in Water, Energy and Environment. https://civilica.com/doc/1006569 https://civilica.com/doc/1006569 [In Persian]