اعتبار سنجی ابعاد و مولفه های مدل برندسازی شخصی مدیران بانک تجارت
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیکیاست محمدی 1 , علی مهدی زاده اشرفی 2 , حسن رنگریز 3 , امیر غلام ابری 4
1 -
2 - دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران.* نویسنده مسئول
3 - دانشیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
4 - استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران.
کلید واژه: برندسازی شخصی, اعتبارسنجی, مدیران بانک,
چکیده مقاله :
این پژوهش به منظور اعتبار سنجی ابعاد و مولفه های مدل برندسازی شخصی مدیران بانک تجارت انجام شد. پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کمّی با روش پیمایشی و از نوع همبستگی انجام شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با 88 گویه براساس یافته های بخش کیفی آماده شد و بررسی روایی محتوایی و صوری آن توسط تعدادی از خبرگان دانشگاهی صورت گرفت. پایایی پرسشنامه نیز بر اساس آلفای کرونباخ معادل به دست آمد. و برای کارکنان بانک تجارت ارسال شد. همچنین داده های پژوهش از روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و4 pls smart تحلیل گردیدند. نتایج ﻧﺸﺎن داد؛ مدل ارائه شده از برازش و اعتبار مناسبی برخوردار است. و تمامی ابعاد و مولفه های بدﺳﺖ آﻣﺪه می توانند در طراحی مدل نهایی مورد توجه قرار بگیرند. همچنین یافته های مدل سازی معادلات نشان داد، به ترتیب بعدهای ارتباطات عمومی و جلب مشتریان پایدار و مهارت و توانمندی های شخصی بالاترین همبستگی را. و ابعادآموزش های سازمانی نوین بانکداری و دانش و سواد شخصی نسبت به بقیه ابعاد همبستگی کمتری در مدل برندسازی شخصی مدیران بانک تجارت دارد.
کلمات کلیدی: برندسازی شخصی، اعتبارسنجی، مدیران بانک
This research was conducted in order to validate the dimensions and components of the personal branding model of Bank Tejarat managers. The present research was carried out in the framework of a quantitative approach with a survey method and a correlation type. The researcher-made questionnaire research tool with 88 items was prepared based on the findings of the qualitative section, and its content and form validity were checked by a number of academic experts. The reliability of the questionnaire was also obtained based on Cronbach's alpha. And it was sent to the employees of Tejarat Bank. Also, the research data were analyzed using the structural equation method and using SPSS and 4 pls smart software. The results showed; The presented model has good fit and validity. And all the obtained dimensions and components can be considered in the design of the final model. Also, the findings of equation modeling showed that the dimensions of public communication and attracting stable customers and personal skills and abilities have the highest correlation, respectively. And the dimensions of modern banking organizational training and personal knowledge and literacy have less correlation than other dimensions in the personal branding model of Tejarat Bank managers.
Keywords: personal branding, validation, bank managers
آل رسول، سهیل، (1395). لزوم برنامه ریزی استراتژیک برندسازی شخصی حرفه ای برای مهندسان ساختمان. فصلنامه عمران رهاب، 2(5)، 5-2.
درستکار، احسان ؛ یعقوبی پور، علی ؛ منتظری، محمد و شول، عباس. (1401). طراحی مدل ارتقای برند بانک ملی ایران: رویکردی آمیخته،https://civilica.com/doc/1881513.
ساعتچی، سید مهدی؛ آسایش، فرزاد؛ طوطیان اصفهانی، صدیقه و هاشمی، سید محمود، (1402)، ارائه مدلی برای هویت سازی برند در بانک های ایرانی،https://civilica.com/doc/.1941459
غفاری آشتیانی.پیمان، میر، سعید،(1394). بررسی تأثیر شخصیت برند بر پیامدهای مرتبط با آن (اعتماد، وابستگی ،تعهد) مطالعه موردی : شرکت داروسازی بهداشتی پرمون، فصلنامه اختصاصی تبلیغات و بازاریابی، پارس مدیر، شماره 1،6-15 .
قاسمی، حمید ؛ صائمیان، فاطمه (1396). مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارت های ارتباطی دانشجویان رشته تربیت بدنی با سایر رشته ها. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 6(3)، پیاپی23، 52-43.
ملایی, ربابه, سیادت, سید علی, هویدا, رضا, ریزانه, جلال، (1400). طراحی مدل برندسازی شخصی کارکنان با تأکید بر آموزشهای سازمانی (مورد مطالعه:کارکنان اداری قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران). مجله ایرانی مطالعات مدیریت, 14(4), 699-720. doi: 10.22059/ijms.2020.309396.674202.
Assael, H. (1995). Consumer behaviour and marketing action. Cincinnati:South-Western College Publishing.
Birnik, A., Birnik, A. K., & Sheth, J. (2010). The branding challenges of Asian manufacturing firms. Business Horizons, 53(5), 523-532.
Crawford-weich, S. (1998).To brand or not to brand? That is the question. Developments, 30-40.
Cheborgei, W. Ch., & Kamaar, M. (2017). Influence of personal branding on organizational performance in the affluent banking industry in Kenya industry in Kenya. The Strategic Journal of Business & Change Management, 4(4), 678 - 692.
Erdem, T. (1998). An empirical analysis of umbrella branding. Journal of Marketing Research, 35(3), 339-351.
Ghosh, D. K., & Kulshrestha, S. S. (2016). Employee Branding–Becoming a New Mantra for Employee Engagement. International Journal of Science and Research, 5(6), 2081 – 2086.
Keller, K. L. (2007). Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity (3rd ed.). Pearson Higher Ed USA.
Khedher, M. (2014). Personal branding phenomenon. International journal of information, business and management, 6 (2), 29-40..
Luca, F. A., loan, C. A., & Sasu, C. (2015). The importance of the professional personal brand. The doctors`personal brand. Procedia Economics and Finance, 20, pp 350-357, 7th International Conference on Globalization and Higher Education in Economics and Business Administration, GEBA.
Sagdati, M. (2015). The role and importance of personal branding in career development.. Bachelor Thesis, International Business,Valkeakoski,univercity of applied sciences.
Strizhakova, Y., Coulter, R. A., & Price, L. L. (2008). The meanings of branded products: A cross-national scale development and meaning assessment. International Journal of Research in Marketing, 25(2), 82-93.
Ogutu, R. P., & Ougo, R. T. (2016). The Relationship Between Personal Branding And Career Success: A Case of Employees at Geothermal Development Company in Kenya. International Journal of Economics, Commerce and Management, IV(8), 282-306.
Palmer, A. J. (1996, October 1). Integrating brand development and relationship marketing. Journal of Retailing and Consumer Services, 3(4), 251-257. doi:
Pawar, A. (2016). The Power of Personal Branding. International Journal of Engineering and Management Research (IJEMR), 6(2), 840-847.http://dx.doi.org/10.1016/0969-6989(95)00071-2.
Peters, T. (1997). The brand called you. Fast company, 10(10), 83-90.
Thompson-Whiteside, H., Turnbull, S., & Howe-Walsh, L. (2018). Developing an authentic personal brand using impression management behaviours. International Journal.of Qualitative Market Research, 21(2),166-181.
Ward, C., & Yates, D. (2013). Personal branding and e-professionalism. Journal of Service Science (JSS), 6(1), 101-104.