بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمترسان عمومی با رویکرد معادلات ساختاری (مورد مطالعه سازمان تأمین اجتماعی)
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کار
سید احمد موسوی
1
,
ناصر میرسپاسی
2
,
حیدر تورانی
3
,
مجتبی کیائی
4
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - استاد مدیریت دولتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ‏
3 - پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب
4 - عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران
کلید واژه: کیفیت خدمات الکترونیک , سازمانهای خدمت رسان عمومی , گرندد تئوری ,
چکیده مقاله :
هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمت رسان عمومی می باشد ، باتوجه به مدل مفهومی استخراج شده از طریق روش گرندد تئوری پرسشنامه آماده و بعد از بررسی پایایی و ورایی آن در جامعه آماری توزیع و جمع اوری شد ، آزمون فرض از طریق روش حداقل مربعات جزئی تکینیک معادلات ساختاری نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام و نتایج باتوجه به نمودارهای ضرایب استاندارد و حالت معناداری نشان داد که مقدارآماره T بدست آمده برای مسیرهای رسم شده درمدل ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمترسان عمومی که مبتنی بر روش داده بنیاد بود بیشتر از 96/1 است. مقدار آماره T برای مسیر شرایط علی به مقوله محوری برابر با 606/6 ، برای مسیر مقوله محوری به راهبردها برابر با 395/5 ، برای مسیر شرایط مداخله گر بر راهبردها برابر با 983/4 ، و برای مسیر شرایط زمینه ای برراهبردها برابر با 417/2 و راهبردها بر پیامدها برابر با 040/21 است. بیشترین ضریب مسیر بدست آمده مسیر راهبردها بر پیامدها که برابر با 649/0 است.
The main purpose of this research is to investigate the effect of effective factors on improving the quality of electronic services of public service organizations, according to the conceptual model extracted through the ground theory method, a questionnaire was prepared and after checking its reliability and validity, it was distributed and collected in the statistical population. The hypothesis test was performed through the partial least squares method of the structural equations technique of SmartPLS software and the results according to the standard coefficients charts and the significance level showed that the value of the T statistic obtained for the paths drawn in the model of improving the quality of electronic services of public service organizations based on The foundation data method is more than 1.96. The value of the T statistic for the path of causal conditions to the central category is equal to 6.606, for the path of the central category to strategies is equal to 5.395, for the path of intervening conditions to strategies is equal to 4.983, and for the path of background conditions to strategies is equal to 2/417 and strategies on consequences is equal to 21/040.
بحرینیزاد، منیژه، عصار، مرجان؛ اسماعیلپور، مجید. (1401). بخشبندی مشتریان خردهفروشیهای آنلاین براساس ویژگیهای جمعیتی و تجربۀ مشتری؛ رویکردی مبتنیبر نقشههای خودسازمانده، تحقیقات بازاریابی نوین، 1 (44): 88- 69.#
حسنی، محسن؛ شریف، عاطفه؛ زندیان، فاطمه. (1399). تأثیر مدیریت دانش مشتری بر تبلیغات شفاهی از طریق کیفیت خدمات الکترونیک (مطالعه موردی خرده فروشهای الکترونیک شهر تهران)، مدیریت اطلاعات، دورة 5، 2 (9): 119- 97.#
محربیان، پژومان. (1399). تأثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک شهرداریها بر رضایت و وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی ارزش ادراک شده توسط مشتریان و اعتماد مشتریان در معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، اقتصاد و برنامهریزی شهری، 9 (1): 51- 42.#
منصوری، حسین؛ غفورنیا، محمد. (1399). تجزیه و تحلیل عوامل و مؤلفههای تأثیرگذار بر توسعة کیفیت خدمات الکترونیک مطالعهای در بخشهای دولتی و خصوصی صنعت بانکداری، تحقيقات بازاريابي نوين، دورظ 10، 1 (36): 128- 105.#
نعمتی، مریم. (1398). ارتباط مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی و تأثیر آن بر مزیت رقابتی سازمانها، ششمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران.#
Li, F.; Lu, H.; Hou, M.; Cui, K.; Darbandi, M. (2020). Customer satisfaction with bank services: The role of cloud services, security, e-learning and service #quality. Technol. Soc. 2020, 64, 101487
Martínez-Domínguez, M. (2021). Adoption of Electronic Services in Mexico: the Case of E-banking, E-commerce and E-government. Economía: teoría y #práctica, (55), 171-193.
Menon, B. (2018), “The Influence of E-Relationship Quality and E-Service Quality on Customer Loyalty in The Context of Flipkart Online Retailer Services”, #Journal of Customer Behaviour, 17(1-2), 121- 137
Nguyen, C., Tran, D., Nguyen, A., & Nguyen, N. (2021). The effects of perceived risks on food purchase intention: The case study of online shopping #channels during covid-19 pandemic in Vietnam. Journal of Distribution Science, 19(9). 19-27
Ridwandono, D., Suryanto, T. L. M. And Suherlan G. I., (2020), Electronic Service Quality and Perceived Value in Mobile based Services, Proceedings of the #International Conference on
Ridwandono, D., Suryanto, T. L. M. And Suherlan G. I., (2020), Electronic Service Quality and Perceived Value in Mobile based Services, Proceedings of the #International Conference on Culture Heritage, Education, Sustainable Tourism, and Innovation Technologies (CESIT 2020), pages 592-598.