ارائه الگوی بالندگی سازمانی کارکنان فراجا با تاکید بر رضایت مردم
محورهای موضوعی : مدیریتعلی ابراهیمی 1 , سید مهدی الوانی 2 , جواد محرابی 3 , مهدی علیزاده 4 , غلامرضا معمارزاده طهران 5
1 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
2 - استاد، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران (عهدهدار مکاتبات)
3 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی ، قزوین ، ایران
4 - استادیار، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت منابع انسانی، دانشگاه امین، تهران، ایران
5 - دانشیار،گروه مدیریت، واحدعلوم و تحقیقات، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: بالندگی سازمانی, رضایت مردم, فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران,
چکیده مقاله :
بالندگی کارکنان، بهعنوان یک عامل کلیدی در ارتقای عملکرد سازمانی، نقشی محوری در فعالیتهای مأموران پلیس و ایفای نقش صحیح آنها در مأموریتهای محوله دارد. از این رو هدف از این پژوهش طراحی مدل بالندگی کارکنان در تراز رضایت مردم در واحدهای اجرایی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) است. در این راستا،. برای دستیابی به اهداف این پژوهش از روش توصیفی – پیمایشی استفاده شده است. بدین منظور با مرور اسنادی ادبیات حوزه بالندگی و تشکیل پنل نخبگان خبرگان مؤلفههای اساسی اثرگذار بر بالندگی سازمانی و تأثیر آن بر رضایت مردم استخراج گردیده و مورد اعتبار سنجی قرار گرفته است. سپس از طریق طراحی پرسشنامه و گردآوری دادههای پژوهش با حجم نمونه 270 نفر مدل مفهومی پژوهش ارزیابی و تأیید شد. پرسشنامهها پس از تأیید توسط خبرگان بین 270 نفر از مراجعین به ادارات پلیس توزیع گردید. در نهایت، بار عاملی تأثیر بالندگی پلیس بر عوامل درون و برونسازمانی که جزء رضایت مردم هستند با درنظرگرفتن متغیر میانجی ویژگیهای پلیس بالاتر از ۰.۶ شد و در نتیجه مشخص شد که بالندگی پلیس بر رضایت مردم با درنظرگرفتن متغیر میانجی ویژگیهای پلیس تأثیرگذار است.
The growth of employees, as a key factor in improving organizational performance, has a central role in the activities of police officers and their correct role in assigned missions. Therefore, the purpose of this research is to design a model of employee growth in the level of people's satisfaction in the executive units of the General Police Command of the Islamic Republic of Iran (Faraja).In this regard, To achieve the goals of this research, a descriptive-survey method has been used. For this purpose, by reviewing the literature of the growth field and forming an elite panel of experts, the basic components affecting organizational growth and its effect on people's satisfaction have been extracted and validated.
Then, through questionnaire design and research data collection with a sample size of 270 people, the conceptual model of the research was evaluated and confirmed. Questionnaires after being verified by experts were distributed among 270 clients to police departments. Finally, the factor load of the effect of police growth on internal and external organizational factors that are part of people's satisfaction by considering the mediating variable of police characteristics was higher than 0.6, and as a result, it was found that police growth has an effect on people's satisfaction by considering the mediating variable of police characteristics
