طراحی الگوی شایستگی های مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران (بارویکرد کیفی)
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشی
سمیه مقصودی
1
,
عباس خورشیدی
2
,
بتول فقیه آرام
3
,
نادر برزگر
4
,
مریم رضایی
5
1 -
2 - دانشیارگروه علوم تربیتی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
4 - استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
5 - استادیار گروه علوم تربیتی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: شایستگی , عوامل علی, مداخله گر, شرایط زمینه ای, راهبردها, پیامدها , برون دادها,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش طراحی الگوی شایستگی های مدیران بنیادشهید و اومور ایثارگران شهر تهران است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع داده کیفی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه گرندد تئوری یا داده بنیادسیستمی (پارادایمی) است.جامعه مورد نظر پژوهش شامل خبرگان حوزه مدیریت آموزشی و منابع انسانی می باشد، که براساس روش نمونه گیری آگاهانه از نوع نظری و بر اساس اشباع نظری 15 نفراز خبره برای مصاحبه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود که در آن ،ابعاد، مولفه ها و شاخص های الگوی شایستگی های مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر تهران تنظیم شد.برای فرم مصاحبه یاد شده ابتدا مصاحبه عمیق با خبرگان انجام شد سپس با کد گزاری باز ،شاخص ها احصا شدند و از طریق کدگزاری محوری، در قالب مولفه ها وشاخص ها مقوله بندی شدند و برای 15 نفر از خبرگان ارسال و به کمک کدگزاری انتخابی از طریق مصاحبه و بارش فکری مولفه ها و شاخص ها شناسایی شدنددر نتیجه 5 بعد ، 21 مولفه و131 شاخص برای الگوی شایستگی های مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران نهایی شد.پس از تایید نهایی و اولویت بندی توسط خبرگان ،ابعاد،مولفه ها و شاخص های سازنده ی الگو ترسیم شده ومجددا الگوی یاد شده توسط خبرگان اعتباریابی شد.
