طراحی مدل اجرای خط مشی های عمومی مبتنی بر مدیریت دانش و کارآفرینی با رویکرد بهره وری و بازاریابی سازمانی
محورهای موضوعی : بازاریابیمجتبی بلوچی 1 , شهین شرفی 2 , حمید اکاتی 3 , زهرا انجم شعاع 4 , حجت طالبی 5
1 - گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
3 - استادیارمدیریت، واحدزابل، دانشگاه آزاد اسلامی، زابل، ایران
4 - گروه مدیریت،دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان،کرمان، ایران
5 - استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
کلید واژه:
چکیده مقاله :
پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نوع پژوهش و شیوه اجرا توصیفی – پیمایشی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل دو بخش بوده است که بخش کیفی پژوهش شامل مصاحبه با خبرگان است. بنابراین جامعه آماری مورد نظر را خبرگان آشنا به موضوع پژوهش (اساتید دانشگاه در حوزه خط مشی گذاری و همچنین مدیران ارشد استانداری های جنوب شرق ایران) تشکیل می دهند. در تعیین نمونه برای انجام مصاحبه از روش گلوله برفی استفاده شد و مصاحبه با خبرگان تا مرحله اشباع مولفه های مدل انجام شد و جامعه آماری بخش کمی شامل کلیه مدیران و کارشناسان استانداری های جنوب شرق ایران است. در این بخش اندازه نمونه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شد: N=Nt2pq/(D2(n-1)+t2pq) که در آن n برابر حجم نمونه N برابر تعداد کل جامعه آماری، P میزان وجود صفت و q میزان عدم وجود صفت D خطای قابل قبول برابر %5 و t حدود اطمینان در سطح 95% و برابر (96/1) است. تعداد کارشناسان و مدیران فرمانداری استانداری های جنوب شرق ایران حدود 1200 نفر می باشد و با در نظر گرفتن فرمول کوکران تعداد 291 نفر در کل به عنوان نمونه آماری انتخاب شد.
In terms of purpose, the research was applied, and in terms of the type of research and descriptive-survey implementation method, it was correlational. The statistical population consisted of two parts, the qualitative part of the research consisted of interviews with experts. Therefore, the intended statistical population consists of experts familiar with the research topic (university professors in the field of policy making, as well as senior managers of the governorates of southeastern Iran). The snowball method was used to determine the sample for the interviews and the interviews with the experts were conducted until the saturation of the model components, and the statistical population of the quantitative section includes all the managers and experts of the southeastern provinces of Iran. In this section, the sample size was calculated using Cochran's formula: N=Nt2pq/(D2(n-1)+t2pq) where n is equal to the sample size, N is equal to the total number of the statistical population, P is the degree of presence of the trait and q is the degree of absence of the trait. D is the acceptable error of 5% and t is the confidence limit at the 95% level and is equal to (1.96). The number of experts and managers of the governorates of southeastern Iran is about 1200 people, and considering Cochran's formula, a total of 291 people were selected as a statistical sample.
