مطالعة عوامل مؤثر بر توسعة مدارس کسب وکار در ورزش
محورهای موضوعی : علوم ورزشقاسم رضایی 1 , الهام کاویانی 2 , مریم اسلام پناه 3 , سوسن لایی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه، ایران
2 - استادیار گروه مدیریت آموزشی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت آموزشی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت آموزشی ، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه، ایران
کلید واژه: آموزش, دولت, انگیزش, کارآفرینی, مدارس کسب و کار,
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با بررسی عوامل مؤثر بر توسعه مدارس کسب و کار در ورزش طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر از جمله تحقیقات آمیخته میباشد که به صورت روشهای کیفی و کمی انجام گردید. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل متخصصین کارآفرینی و کسب و کار، مدیران و صاحبنظران حوزهای آموزش و پرورش و همچنین اساتید دانشگاهی مرتبط با حوزه کارآفرینی و آموزش و پرورش میباشد. ابزار گردآوری تحقیق حاضر شامل پرسشنامه و مصاحبه می-باشد. در قسمت تجزیه و تحلیل کمی تحقیق، از روش معادلات ساختاری با رویکرد پیالاس استفاده شدهاست. نتایج کیفی تحقیق نشان داد که 35 ویژگی از طریق مصاحبههای انجام شده استخراج گردید که این ویژگی ها در7 دسته نیاز شامل ملزومات استراتژیکی، زیرساختهای فنی، بسترهای مدیریتی، محتوای علمی و عملی، تسهیل قانون، ویژگیهای انگیزشی و حمایت های دولتی دسته بندی گردیدند. نتایج تحقیق نشان داد که در میان عوامل شناسایی شده جهت توسعه مدارس کسب و کار، ویژگی های انگیزشی با میزان تاثیر 917/0 مهمترین نیاز مشخص گردیده است. همچنین نتایج تحقیق حاضر مشخص نمودند که حمایت های دولتی با میزان تاثیر 904/0 و همچنین محتوای علمی و عملی با میزان تاثیر 893/0 از جمله سایر عوامل موثر بر توسعه مدارس کسب و کار در ورزش می باشد.
AbstractThe present study was designed and implemented to investigate the factors affecting the development of business schools in Sport. The present research was mixed research carried out in qualitative and quantitative methods. The statistical population of the study includes entrepreneurship and business experts, administrators and experts in the field of education as well as university professors related to the field of entrepreneurship and education. The data gathering tool was a questionnaire and interview. In the quantitative analysis section, Structural Equation Method with Python approach is used. The qualitative research results showed that 35 characteristics were extracted through interviews, which included seven categories of needs. These needs are strategic requirements, technical infrastructure, managerial platforms, scientific and practical content, facilitation, motivational features and government support. The results of the research showed that among the identified factors for developing business schools, the motivational features were determined with the impact of 0.917 of the most important needs. Also, the results of this study showed that government support with an impact of 904/0 as well as scientific and practical content with an impact of 893/0 are among other factors affecting the development of business schools in Sport.
_||_