تاثیر راهبردهای اقیانوس آبی درتقابل با استراتژی فروش در شرکت فرآورده های لبنی پگاه گلستان در زمان تحریم های بین المللی
محورهای موضوعی : دو فصلنامه علمی - تخصصی اقتصاد توسعه و برنامه ریزی
1 - Azad University
کلید واژه: راهبرد های اقیانوس آبی , تحریم بین المللی, پتانسیل فروش, شرکت پگاه,
چکیده مقاله :
نیازهای رو به رشد مصرفکنندگان و افزایش حق انتخاب انها به این معنی است که سازمانها باید در جهت جدید و خلاقانهای حرکت کنند. در دهه گذشته جهان تغییرات قابلتوجهی را به خود دیده ست. میتوانید زندگی بدون یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، ویکیپدیا را تصور کنید؟ واقعیت این است که هیچکدام از این عوامل تحول ساز از زمان پارینهسنگی وجود نداشتند. این تغییرات چشمگیر علاوه بر اینکه کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده، استراتژیهای کسبوکار را نیز دستخوش تغییر و تحول کرده است و اینجاست که مفهوم استراتژی اقیانوس آبی بیشازپیش اهمیت مییابد. استراتژی اقیانوس آبی به واسطه خلق بازارهای ناشناخته، سازمانها رابه خروج از اقیانوسهای خونین رقابت وجایی که رقابت درآن بی معناست،فرا می خواند. این پژوهش قصد دارد که با بعدمشتری مداری ومالی،به بررسی میدانی وضعیت پیاده سازی استراتژی اقیانوس آبی درشرکت فرآورده های لبنی پگاه گلستان بپردازد این مدل با تجزیه و تحلیل پاسخ های نظرسنجی جمع آوری شده از 384 مشتریان شرکت فرآورده های لبنی پگاه با SPSS23 و Smart PLS3 مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که راهبرد های اقیانوس آبی بر پتانسیل فروش محصولات لبنی در زمان تحریم های بین المللی تأثیر دارد ، راهبرد های اقیانوس آبی بر پتانسیل فروش محصولات لبنی در تأثیر دارد، تحریمهای بین المللی بر پتانسیل فروش محصولات لبنی تأثیر دارد.
The growing needs of consumers and their increased choice means that organizations must move in a new and creative direction. In the last decade, the world has seen significant changes. Can you imagine life without YouTube, Facebook, Instagram, Wikipedia? The fact is that none of these evolutionary factors existed since the Paleolithic era. In addition to affecting our quality of life, these dramatic changes have also changed business strategies and this is where the concept of blue ocean strategy becomes more important. By creating unknown markets, the blue ocean strategy calls organizations to get out of the bloody rites of competition in which competition is meaningless. This research aims to do a field study of "the status of the implementation of blue marine strategy in Pegah dairy company in Golestan" with the customer oriented and financial dimension. This model is based on the analysis of survey responses collected from 384 Pegah dairy products companies with SPSS23. And Smart PLS3 has been tested. The results show that blue-blue strategies have an effect on the sales potential of dairy products during international sanctions, blue-blue strategies have an effect on the sales potential of dairy products, international sanctions have an effect on the sales potential of dairy products.