نقش هوشمندی کسب و کار در استقرار اثربخش مدیریت استراتژیک در سازمانها
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کار
حسین صفرزاده
1
(
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و مدرس دانشگاه تهران.
)
نازنین بنکدار مازندرانی
2
(
دانسجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
)
مریم جاویدی حق
3
(
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
)
کلید واژه: هوشمندی کسب و کار, استراتژی کسب و کار, مدیریت استراتژیک,
چکیده مقاله :
هدف مقاله بررسی نقش هوشمندی کسب و کار در استقرار اثربخش مدیریت استراتژیک در سازمانها است که با استفاده از روش مطالعه کتابخانهیی و مرور ادبیات در زمینههای: کلیات هوش کسب و کار، تاریخچه، ابعاد اصلی و فرایند آن در سازمانها آغاز میشود و آنگاه با تأکید بر ضرورت استفاده از هوش کسب و کار در سازمان، اجرا و مهارتهای لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار و روش اعمال یک استراتژی هوشمند در کسب و کار از یکسو و بررسی مؤلفههای مدیریت استراتژیک از سوی دیگر به این مهم پرداخته شده است. نتایج بررسی به طور کلی از اهمیت روزافزون نقش هوشمندی کسب و کار در استقرار اثربخش مدیریت استراتژیک حکایت دارد، با اینحال چارچوب پیشنهادی به کارگیری هوشمندی کسب و کار در مدیریت استراتژیک در محیطهای کاری پیچیده امروز از انعطافپذیری لازم برخوردار نیست.